DjCivic Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 hei og hå.. noen som vet hvor jeg får kjøpt Dumpventil til min 1997 Honda Civic 1,4IS ? mats Siter Just Do It ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Kødder'u eller? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Funker dårlig med dump på den bilen der med mindre du har tatt kirurgisk operasjon og montert turbo.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjCivic Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 oookay.. men da vet jeg det.. takk takk Siter Just Do It ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 oookay.. men da vet jeg det.. takk takk Det var ikke meningen å flåse bort spørsmålet ditt, men det er litt for mange køddetråder på bilforumet for tiden, som gjør at slike spørsmål dessverre kan oppfattes som en spøk også i de tilfeller hvor de er alvorlig ment. Søk litt på forumet her etter dumpventil, så får du mange treff som beskriver virkemåte og hensikt med en slik dings. Og som esbandos sier så har en dumpventil - eller avlastningsventil som jeg foretrekker å kalle det - ingen hensikt på en bil uten turbolader. Den skal jo nettopp avlaste turboaggregatet i tilfeller hvor gasspeldet er lukket men turboen fortsatt gir ladetrykk, typisk når du slipper gassen ved girskift. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjCivic Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 oki.. skjønner.. nei jeg ville vell egentlig bare ha dumpventil for lyden sin skyld:P men er ikke så veldig kjent med sånne ting.. takker for svar. :) Siter Just Do It ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 oki.. skjønner.. nei jeg ville vell egentlig bare ha dumpventil for lyden sin skyld:P men er ikke så veldig kjent med sånne ting.. takker for svar. :) For de fleste så vil det jeg sier nå være å banne i kirka: det finnest falske dumpventiler som lager noe lignende den karakteristiske putsjjjjh-lyden. Så vidt jeg har forstått så er dette noe fancy elektrisk hokkuspokkus, men jeg vil ikke anbefale dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg