Gå til innhold

Skifte styreenhet motor i Golf IV

Ranger emnet


fuzzy22

Anbefalte innlegg

Har en Golf IV 1999 1,6 100Hk som ifølge mitt lokale VAG verksted trenger ny styreenhet til motoren (type 06A 906 019 D1).

 

Ifølge de er det ikke tilrådelig å sette inn styreenhet fra delebil da: "modulen også inneholder startsperre som må programmeres av de. og denne kun kan omprogrammeres 1 gang og det derfor vil vere gambling å kjøpe fra delebil..."

 

Har også fått fortalt at denne modulen ikke kan omprogrammeres, at dette kun kan gjøres på modellen etter (2000)..

 

Pris på ny modul vil bli 10000 + programmering etc..damndamn

 

Grunnen til at den må skiftes er at motoren går ujevnt og jager på tomgang...

 

Noen som har kunnskaper om dette?...:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på verksted (mekonomen) som kjørte diagnose på motoren som kom opp med lamdasondefeil. Dei skifta da denne, men bilen gikk fortsatt som et trøskeverk... Etter samarbeid med det lokale VAG-verkstedet som "hadde sett inn styreenhet fra delebil" - og da gikk bilen som den skulle...

 

Når jeg etterpå henvendte meg direkte til VAG-verkstedet for å høre om de kunne ordne med å sette inn styreenhet fra delebil til meg fikk jeg svaret "kan bare omprogrammeres 1 gang..osv.....!

 

Har fra "gamlegolfen" dårlig erfaring med VAG-verkstedet (De liker best å sende fakturaer!) så jeg må nok brette opp ermene og ta en runde selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
er ikke sikker, men du kan hørre med orginal forhandler om det går ann og sifte styreenhet, tenningslås og emobilizer (usikker hvordan det skrivest:P)frå en annen bil.

rekner med at det går..

Da får du nok en bil som sliter med psykiske problemer og vurderer å ta livet sitt :lol:

 

Du trenger ikke skifte selve tenningslåsen, men en liten plastring som ligger rundt den (med ledning bort til startsperra). Denne er koblet til en liten magnet/dings inne i nøklen, så denne må du også skifte over. Og selvsagt ECU. Har skrudd løs disse delene og flyttet dem over fra en Polo 6n til en annen, og funket det (selv om resten av bilen ikke funket :op: )

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår