Gå til innhold

Mercedes c220 trimming.

kenneth86

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt en mercedes c220 96mod. 150hk original. syns dette er litt lite så jeg tenkte å chipe den men da får jeg 185hk..

tenkte å kjøpe turbo eller kompressor, og det er her jeg trenger din hjelp. hva lønner seg? vil gjerne ha 250 hk eller mer, men vil gjøre minimalt med motoren. og hva koster det å montere turbo på denne bilen?

noen som kan noe om dette???

KayJay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

hvis du skal ha ut 250 hester må du sikkert ut med 50 000 eller mer... :) du må ha sterkere råder, lavkompstempel, grenrør, turbo, kanskje må du frese inn større ventiler og høvle og porte toppen osv... pengene flyr av sted når du skal ha en del gamp... billigere å kjøpe brukt motor som har mer hester, f.eks. c43 amg motor fra tyskland eller sverige til en rimeligere pris?

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har nettopp kjøpt en mercedes c220 96mod. 150hk original. syns dette er litt lite så jeg tenkte å chipe den men da får jeg 185hk..

Jeg kan garantere at du aldrig blir og få 185hk med bare en chip,ikke om du monterer filter og sportseksos heller,du kan forvente deg reell effektøkning på 10-15% max.

Ellers så finns det turbokit på markedet som ikke innebærer noen modifikasjoner på rørende deler i motoren,en orginalmotor har ca aldrig henta ut maksimal effekt pga den skal ha en viss levetid,de turbokita er lavtrykksturbo som man kan få til både m111 og seksere,det koster litt men så er det ikke hjemmemekka bak en fjøs heller.

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider