Gå til innhold

Valg av Effektpotte til E36 318i?

Ranger emnet

Ryeng1

Anbefalte innlegg

Heisann!

skal kjøpe meg effektpotte til bilen min, og lurer på om en av disse passer uten noe særlig tilpassing. Altså at jeg ikke trenger å kjøpe nye rør osv, bare ta av den gamle og plugge på den nye. Og hvordan er det med fester på denne potta?

Det står mellom dobble potter eller oval potte. Den skal være rett, altså ikke stikke opp som f.eks DTM pottene gjør.

Potta skal gi en dyp og grom lyd, samt sitte pent på bilen (E36 318i)

Legger ved link:

Oval potte

BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

Dobbel potte

BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

Kom gjerne med en kommentar eller link til noen andre potter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ville jeg glemt... hvis det er m42 motor du har ville jeg satt på grenrør fra 318is med katalysator og kjøp simons anlegg resten av veien... det koster deg ca3500 å vil gi den ganske merkbar effektøkning... du kan kjøpe grenrør fra enten e30 eller e36...

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ville jeg glemt... hvis det er m42 motor du har ville jeg satt på grenrør fra 318is med katalysator og kjøp simons anlegg resten av veien... det koster deg ca3500 å vil gi den ganske merkbar effektøkning... du kan kjøpe grenrør fra enten e30 eller e36...

Jeg har M40 motoren, og vet ikke om jeg gidder å koste på den 3500-4000,- til alt det der siden jeg er student å ikke har all verdens penger akkurat nå ;) Men, da vet jeg det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare no jalla herk med universale potter..spar heller litt og kjøp deg et simons effektanlegg som er tilpassa bilen. Jeg betalte rett over 3000 for mitt hos xtremecar/kolboten bilpleie...og det er rustfritt fra katta og bakover

Ja, lurer på om jeg gjør det.. Må bare spare litt først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom XtremeCar å så på dette effektanlegget nå, og prisen var faktisk ikke så ille heller :) noen som har prøvd eller har dette? Men så på akkurat det samme til 318IS til 2795,- men det får jeg kanskje ikke brukt?

Til 318I

XtremeCar

Til 318IS

XtremeCar

Og er det noe særlig forskjell fra K&N til Green filter? ga 300,- for det K&N filteret som står på nå, men syns det fortsatt er spinkel lyd. Sett på dette:

XtremeCar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom XtremeCar å så på dette effektanlegget nå, og prisen var faktisk ikke så ille heller :) noen som har prøvd eller har dette? Men så på akkurat det samme til 318IS til 2795,- men det får jeg kanskje ikke brukt?

Til 318I

XtremeCar

Til 318IS

XtremeCar

Og er det noe særlig forskjell fra K&N til Green filter? ga 300,- for det K&N filteret som står på nå, men syns det fortsatt er spinkel lyd. Sett på dette:

XtremeCar

Kjøp det som passer din bil, koster jo mye mer det, og det jo samme utløp. Det er litt lyd forskjell fra filter til filter, men ikke mye. Green filterne bråker ganske lite i forhold til andre...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

036-H.jpg

Xtremecar skal ha 3295kr for det..så reiser du bare inntil koboten og henter det selv. God service hos dem, har handla flere effektanlegg der de siste åra...Så da er det bare og begynne og spare..

Jepp, akkurat sett på det ;) Hehe.. Jada, er igang alt.. mangler under halvparten, så regner med at det blir kjøpt iløpet av Februar måned.. :) Så dette gir en dyp og pen lyd og ikke noe skrike/pipe lyd? vært borti noen som har det skjønner du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, akkurat sett på det ;) Hehe.. Jada, er igang alt.. mangler under halvparten, så regner med at det blir kjøpt iløpet av Februar måned.. :) Så dette gir en dyp og pen lyd og ikke noe skrike/pipe lyd? vært borti noen som har det skjønner du..

Det er jo grenser for hvor dyp lyd det blir i en 318..i is`n min er den dyp fra bånn og lyser og lyser etter som turtallet går oppover, med fin brumming på tomgang. Jeg syntes lyden er akuratt passe, det høres bra ut og ikke jalla, for det er jo ikke no ræserbil med 500-600hk...

Det er mye bedre og satse på et orginalt tilpassa eksosanlegg enn og mekke noe selv. Det koster mere, men da blir du garantert fornøyd og helhets inntrykket på bilen blir mye bedre til slutt ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grenser for hvor dyp lyd det blir i en 318..i is`n min er den dyp fra bånn og lyser og lyser etter som turtallet går oppover, med fin brumming på tomgang. Jeg syntes lyden er akuratt passe, det høres bra ut og ikke jalla, for det er jo ikke no ræserbil med 500-600hk...

Det er mye bedre og satse på et orginalt tilpassa eksosanlegg enn og mekke noe selv. Det koster mere, men da blir du garantert fornøyd og helhets inntrykket på bilen blir mye bedre til slutt ;)

Jaja, herregud er ikke noe M3 vi snakker om liksom ;) Men i gamle golfen min ble det dyp og pen lyd hele veien(kun K&N filter), og det er det jeg savner i Bmwen. Men er en kar på videregående som har en 318is med Simons effektanlegg, og han sin låter pent. Og jeg regner med det blir sånn ca lik lyd på 318i og IS.

Ja, jeg liker det pent og stilrent,så ikke noe hjemme mekk fra låven her i går'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, herregud er ikke noe M3 vi snakker om liksom ;) Men i gamle golfen min ble det dyp og pen lyd hele veien(kun K&N filter), og det er det jeg savner i Bmwen. Men er en kar på videregående som har en 318is med Simons effektanlegg, og han sin låter pent. Og jeg regner med det blir sånn ca lik lyd på 318i og IS.

Ja, jeg liker det pent og stilrent,så ikke noe hjemme mekk fra låven her i går'n :)

Nja...er en del forskjell på 318i og 318is..is`n er jo 16 ventiler og har grenrør orginalt...så lyden blir ikke helt lik.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider