Gå til innhold

Styringsboks tenning Audi 80 Q 89mod Prøvd litt til....

Ranger emnet

LK

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med min Audi 80 Quattro 89mod med 1.9 e sd motor. Boksen som styrer tenningen har tatt kvelden. Det er en Hella boks med vacuumuttak og Hella nr 5da 005 417-00 Audi nr 811 907 397c. Denne boksen er håpløs å finne,har sjekket bilopphuggerregisteret,Norskbildelsenter,Tysklands største opphugger,og Audi i Wolfsburg. Ingen hadde..

Er det noen som har eller kan fortelle meg hvor jeg kan finne en slik boks? Bilen har stått et år nå....

Håper på svar!

Mvh Lars K

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

SD-motoren har KE-Jetronic 1.75 mener jeg. Selve tenningsmodulen sitter bak venstre deksel under A-stolpen (ved clutchpedalen). Det er denne som forsterker pulsene fra hallgiveren. Om du ikke har tenning, sjekk først om det er tenningsforsterkeren som er defekt.

Vakuumslangen fra innsuget til motorstyringen (bak samme deksel på passasjersiden) justerer kun tenningstidspunktet fra gitte kriterier. Dvs at den flytter pulsen til tenningsforsterkeren frem eller tilbake i tid.

Men ja, jeg vet om motorstyring til SD-motor, står i en 1989 Audi 80 1.9E. Var min (strøkne) bil som ble rævkjørt for uker siden, står nå hos Olas Bil på Avaldsnes.

BILDELER.NET

Info / Bestilling 52 84 22 55

mailto:post@bildeler.net

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Hei igjen.

Du hadde ikke hatt mulighet for å få sjekket opp dette med denne boksen?

Jeg betaler bra for å få tak i en slik boks som er iorden og nummeret stemmer....

Skal se hva jeg får tid til. Mye å gjøre om dagen. Kanskje i morgen?

Kan tenkes at de hos huggeren antar denne bilen er en 1.8E. Stod det i forsikringspapirene fra Gjensidige (som de kjøpte den av).

BTW. Du er sikker på at det er denne boksen som er defekt? Ledningen fra hallgiveren går innom denne boksen før den går videre til tenningsforsterkeren (modulen). Om denne forbikoples vil motoren starte (så sant innsprutet fungerer, hallgiveren og tenningsforsteren er ok).

Har du sjekket hallgiveren og tenningsforsterkeren? Problemet er at du ikke har gnist? Eller er problemet at motoren ikke får bensin?

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra før byttet fordeler og tenningsforsterker. Problemet er at det ikke er gnist og bensinpumpa starter ikke.

Bilen står på verksted hos en som har skrudd mye audi,og han fikk besinpumpa til å gå men ikke tenning. Han sa han skulle få den til å starte uten boksen,men så fikk jeg beskjed om at boksen måtte byttes for å få start på den. Virker litt rart at den ikke ville starte ved forbikopling av den boksen da? Har faktisk fra før byttet hjernen til innsprutet.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke hva boksen koster jeg,har du noen formening?

Kjøpte injectionhjernen til denne bilen for 1500,- på bruktdeler.com. Ligger denne boksen i samme prisklasse?

Du skal selfølgelig få betalt for å finne den for meg.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke hva boksen koster jeg,har du noen formening?

Kjøpte injectionhjernen til denne bilen for 1500,- på bruktdeler.com. Ligger denne boksen i samme prisklasse?

Du skal selfølgelig få betalt for å finne den for meg.

Hva denne koster vet jeg ikke.

Så du er da villig til å betale opp til 1500 for denne? Jeg krever selvsagt ikke mer enn det de skal ha for denne (men du må betale portoen til deg).

Skal se om jeg får tid i morgen etter jobb.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til hoggeren i dag, pris på denne modulen var 300,- om jeg fant en bil med denne i.

Problemet er bare at bilen (min) er blitt til det som fester kledningen din til veggen... Fant heller ingen andre biler med KE-Jet. Beklager.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider