Gå til innhold

Noen tanker om meneskeheten.

Ranger emnet

fjelling

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med noen tanker her om hvordan mennesker kommer til å utvikle seg i fremtiden. Dette er IKKE for å henge ut noen eller disse folk så hvis det er noen som blir fornærmet så si ifra.

Først en liten påstand: naturens måte for å utvikle seg er at de svake individene dør ut.

Ut ifra dette syns jeg det ser mørkt ut for mennesken i fremtiden. Alle mennesker nå fortiden overlever stort sett, mennesker med psykiske og fysiske handicap overlever og får formerer seg. Nå blir det jo sett på som helt naturlig å være homo også, men det er jo rett og slett en feil i systemet som gjør at folk blir homo for det er jo ingen naturlig fremmtid for slike. Dette er jo gener som føres videre og blir sterkere så det er jo det stikk motsatte av hvordan naturen i utganspunktet jobber.

Lurer på andres synspunkter på dette.

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo homofili i naturen også, og det har alltid gjort det. Dessuten så er jo antallet som får barn større enn de som ikke får det, for homofile kan ikke få barn. Uansett så er det jo for mange mennesker i verden nå så jeg ser lyst på framtida.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med noen tanker her om hvordan mennesker kommer til å utvikle seg i fremtiden. Dette er IKKE for å henge ut noen eller disse folk så hvis det er noen som blir fornærmet så si ifra.

Først en liten påstand: naturens måte for å utvikle seg er at de svake individene dør ut.

Ut ifra dette syns jeg det ser mørkt ut for mennesken i fremtiden. Alle mennesker nå fortiden overlever stort sett, mennesker med psykiske og fysiske handicap overlever og får formerer seg. Nå blir det jo sett på som helt naturlig å være homo også, men det er jo rett og slett en feil i systemet som gjør at folk blir homo for det er jo ingen naturlig fremmtid for slike. Dette er jo gener som føres videre og blir sterkere så det er jo det stikk motsatte av hvordan naturen i utganspunktet jobber.

Lurer på andres synspunkter på dette.

Det du sier er til en viss grad ukorrekt, og jeg kan si deg at det mange dyr som faktisk er homofile. Og jeg har en tro på at det ikke er "arvelig". Dessuten så er det jo som oftest vanskelig for homofile å formere seg selv, så det må et individ av det motsatte kjønn inn i bildet. om denne personen er hetrofil minsker det sjansene for evt "arv". Men jeg tviler veldig sterkt på at det noe slik går i arv, og jeg vil også presisere at jeg ikke har noe mot homofile. Vil ikke virke som "homofob".

Mennesket i seg selv vil vel ikke dø ut etter Darwin (var det ikke han?)siin "survival og the fittest" teori. Mennesker er overlegne intelektuelt, vi har teknologi og mange andre faktorer som gjør og overlegne ovenfor noen andre av jordas skapninger. Men at vi kommer til å dø ut er det ikke tvil om sånn jeg ser på det. Mennesket utrydder seg selv, sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det med homser jeg ville legge mest vekt på men ser det kom opp fort. er heller ingen homofob selv for å få sagt det, men at det blir født homser må jo være en "feil" i naturen.

Var det med sykdommer og medfødte feil jeg tenkte på med tanke på menneskets utvikling.

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra dette syns jeg det ser mørkt ut for mennesken i fremtiden. Alle mennesker nå fortiden overlever stort sett, mennesker med psykiske og fysiske handicap overlever og får formerer seg.

Sett i ett rent darwinistisk perspektiv (som jeg ikke deler med deg) så må du fremdeles definere hva som er svake og sterke gener, noe som ikke er så lett som du tror. Noe som er en ulempe i en situasjon er en fordel i en anen situasjon. (F.eks er smarte, men fysisk sykere mennesker bedre egnet til dagens vestlige samfunn, enn dumme, men fysisk friske mennesker. Men skulle levestandarden gå drastisk ned så vil situasjonen snu seg) Genetisk diversitet er derfor viktigere for menneskerasens overlevelselsevne, enn å ha homogent "gode" gener.

Nå blir det jo sett på som helt naturlig å være homo også, men det er jo rett og slett en feil i systemet som gjør at folk blir homo for det er jo ingen naturlig fremmtid for slike. Dette er jo gener som føres videre og blir sterkere så det er jo det stikk motsatte av hvordan naturen i utganspunktet jobber.

Nå ville vel homo-genene utrydde seg selv ganske fort, hvis det var genetisk betinget eller? Det er dessuten gjort forskning som linker homofili blant rotter til befolkningstetthet, så jeg ville ikke hevdet at homofili er unaturlig...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det med homser jeg ville legge mest vekt på men ser det kom opp fort. er heller ingen homofob selv for å få sagt det, men at det blir født homser må jo være en "feil" i naturen.

Var det med sykdommer og medfødte feil jeg tenkte på med tanke på menneskets utvikling.

Mennesket har tendens til å videreføre sykdommer. Jeg ble selv fortalt her en dag noe litt ekkelt; i familien til en kolega av muttern har mennene en tendens til å få slike "fettkuler" i utkanten av ansiktet o.l.. dette er et eksempel på at slike ting kan bli værende.

Man har jo også den familien i USA der alle blir født med 3 manglende fingre eller hva det var. Slike ting kan blir skadelig om det sprer seg, men jeg tror sykdommer som fugleinfluense og lignende epedimier er en mye større trussel for menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et program på Discovery for en stund siden som virket fornuftig. Forskeren der mente at menneskene kommer til å utvikle seg videre i to grupper. En "overlegen" og en "underlegen".

Den "overlegne" gruppen er etterkommere av de rike og vakre menneskene som formerer seg etter teorien til Darwin. Menneskene søker automatisk etter overlegne gener å formere seg videre til, og da er det naturlig at de vakre og rike blir vakrere og rikere.

De "underlegne" er de som ikke fikk bli med på dette, og utvikler seg tilbake til en mellomting av HomoSapien og HomoErectus. Disse menneskene er mindre vakre og fattige. De lever gjerne i slum eller kloakk.

Faktisk ikke så dum teori egentlig. Tror nesten på denne, men jeg tror at dette er så utrolig langt fram i tid at menneskene her på jorda enten har utslettet seg selv i syvende verdenskrig, eller en naturkatastrofe.

Hvis det er noen som har sett en film om en kar som lever på 1800 tallet som lager en tidsmaskin og reiser ca 800000 år framover i tid, så ser man et eksempel på hva jeg snakker om her. Han lagde denne fordi forloveden hans presterte å dø hele tida. Så han begynte å reise litt bakover for å forhindre det, men da døde hu bare av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider