Gå til innhold

Komfortable seter til 740

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Er ute etter noen skikkelig komfortable framseter til 740n. Bilen er en ren cruise-bil, så jeg er ikke så altfor interessert i sidestøtte o.l.

Videre har jeg hverken sveiseapparat eler garasje, så jeg er ute etter noen seter som er enkle å tilpasse, aller helst bolt-on.

Og bare så det er klart. Jeg er hverken interessert i lenker til folk som selger, eller tibud på PM. Vil bare høre tips om hvilke seter jeg burde bruke.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg 760 stoler i velúr. De er digge å sitte i. Har et sett fra 1983 som har gått 400.000km. Selv førersetet som er nedsittet/suttet? er fortsatt godt å sitte i :) Og nei, de skal ikke selges.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Takk for innspill. Tar det dithen at bare seter fra 7/9 serien volvo er lette å putte inn. Skal se om ikke jeg får tak i noen seter fra en "executive" volvo.

Seter fra en Executive skal du nok leite lenge etter, for de er rimelig skjeldne. Men S/V90 (altså nye typen 97/98) har jo akkurat samme typen framseter som Executive, så hvorfor gjøre det unødvendig vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seter fra en Executive skal du nok leite lenge etter, for de er rimelig skjeldne. Men S/V90 (altså nye typen 97/98) har jo akkurat samme typen framseter som Executive, så hvorfor gjøre det unødvendig vanskelig?

Med executive, så mente jeg tidligere topp modellene til volvo, altså 760/960 :)

Er S/V90 setene lik 960 seter?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg 960 seter. Men det ytre-framre festet er forskjellig. På 740 er det ett hengsel som gjør at bolten settes inn horisontalt, mens den på 960 går rett ned. Prøvde å bytte over skinnene som setene går på, men får ikke helt til. Og så mister jeg høydereguleringen om jeg bytter ut skinnene... Gode råd mottas med takk.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider