Gå til innhold

Erfaring med Passat og Styling til Passat

Ranger emnet

Danielos

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest litt rundt omkring på nettet at mange har hatt mye trøbbel med passat, mye småtteri som hele tiden må ordnes osv..

Er det noen som har erfaring med noen spesiell Passat, f.eks Highline eller Trendline?

Noen som kan avkrefte/bekrefte at påastandene om mange feil med Passat generelt er sant?

Er Passat dyr å ha på verksted i forhold til andre biler?

Til slutt, noen som kan legge ut noen bilder av noen fete Passat som er fiksa på,stylet, senket osv?

Skriv gjerne litt om hva som er brukt på bilen osv..

Takk for hjelpen!:pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1.8T 1999modell:

Erfaringene er at edt er en GOD bil å kjøre.

Barnesykdommer ifra 1997 er å oppdrive, dvs litt dårlig kvalitet på forstillinga (blir bedre når den er skiftet). Det elektroniske er ikke HELT topp.

Bilalarm/sentrallås problemer kan forekomme (ikke merket noe av det på min).

Har også hørt at det kan være litt dårlige girkasser på disse, men det har ikke jeg merka, eller hørt av kjentfolk som kjører "samme" bil.

Min liste over hva som skal gjøres i år:

Få tilbake varme i setene (fungerer ikke på noen seter)

Har en uber merkelig feil på bremselysnettet:

1. holder jeg bremsen inne når bilen er av, så går kjørelysene på, samt det som er skrudd på ON i bilen ellers på (vinduspussere, varme i ruta etc. akuratt som at du vrir 1 gang på nøkkelen).

2. Bremselyset i bakruta lyser konstant, men lyser enda mer når bremsen trykkes inn, det samme som skjer med baklysene.

Varme i v.speil er ikke bra nok.

Som du ser, det er mest det elektriske som kan fucke opp. Har flere kamerater som har "problemer", spessielt med låsen og alarmen (kjent fenomen). (ikke bli overraska om alle vinduene går ned når du låser bilen ;), samt ikke bli overraska når bilen låser seg opp og at 10-12 ganger automatisk når du kjører ;))

Service, merkeverkstedet er "dyrt". delene er billige, så kjenner du en mekanikker, så bruk han. Grei bil å mekke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Har hatt en 3BG ComfortLine i tre måneder nå og har gjort følgende;

Verksted:

- Fikset vinduheis fremme venstre

- Skiftet fremre venstre drivakselmansjett

- Skiftet nedre radiatorslange

- Skiver/klosser bak

Styling:

- Kromspeil

- Soting av alle lovlige vinduer

- Øyebryn

- Xenon i alle lys

- Angel eyes

- Nye DeLight baklykter

- Senket 30mm (blir gjort i morgen)

Planlagt:

- Nye lykter fremme (ikke bestemt hvilke)

- Chipping

- Sportsbremser (EBC skiver og Yellowstuff klosser)

- 205/50R17 felger med Nokian Hakka V

Liker bilen veldig godt og koser meg når jeg er på tur.

Har kjørt bilen ca. 8000km siden jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk, jeg har senka min "35mm" med Koni sine dempere og fjører. Ser utrolig bra ut :D. Kan ikke tenkte meg noe lavere, denne skraper og ploger godt nå ;). ser folk senker disse ned til 50mm.. det er for meg helt utenkelig og upraktisk.

du kan ikke ha senket 35mm da.. du må ha senket mer.. jeg har senket 35mm og det er helt perfekt..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Lenge siden noen har skrevet her men hiver inn litt ekstra.

Jeg har selv en Passat 1,8 T 97 modell. Et velkjent problem hos disse er sentrallås/alarm. Sentrallåsen min har aldri vært på topp siden jeg kjøpte den. Den låser hvilke dør den vil. Men nå har alarmen begynt på styr og. Jeg kan ikke låse bilen lengre for da går alarmen etter uvisst tid. Så nå sitter jeg med ulåst bil. Har allerede hatt innbrudd og fikk stjålet en helt ny alpine spiller til 2500 kr.

Kjipe er at skal man fikse problemer med alarmen og sentrallåsen så må man gå til merkeverksted. Har hatt den inne hos et annet og de klarte ikke gjøre noe med det. Men på lørdag skal den inn til Møllers, og må nok belage meg på å punge ut endel for å få fikset det.. Men kan ikke ha ulåst bil hele tiden heller.

Ellers endel smågreier. Fløyten fungerer ikke. Varmen i speilene er helt tullete. Hvis man bruker nøkkel for å åpne eller låse dørene så følger alle vinduene med. Fint på en varm dag men ikke i hølje regn.. :P

Men tiptronic kassen fungerer som den skal enda iallefall. Bilen har gått 208 tusen nå.

Ps: Har Highline

1997, Passat 1,8 T, Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med vinduer, alarm og lås skyldes nok defekt mikrobryter i låsekasse, disse blir utsatt for rennende vann hver gang det regner, og VAG har ikke brukt vanntette brytere! Møller bytter hele låsekassa(koster noen tusen), hvis du er fingernem kan du åpne låsekassa og bytte bryterne selv, de koster noen tiere :) Da kan du i tillegg kjøpe vanntette brytere, slik som vag BURDE gjort...

En annen gjenganger er komfortenheten, som sitter under gulvteppet under førerstolen, slik at den omtrent ligger i vannbad hele vinteren. Denne styrer mange ting, som sentrallås og elvinduer m.m.

Ja, disse bilene er gode å kjøre, men det er mange IRRITERENDE slurvefeil i konstruksjonen fra volkswagens side...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen min får ca 1 år siden... . ikke hadd noe prob . eneste er att jeg har skifta noe i forstillinga.. slitedeler osv. å alarmen ikke funker... har en 1,8t 1999 mod highline. bilen har bestading kommet gjennom eukontroll med 0 feil i alle år. jeg er 2 eier på bilen da så:)

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...