Gå til innhold

Min Audi A4 Stv Turbo 1998 mod

Ranger emnet

200sx4ever

Anbefalte innlegg

Da var bilen på plass hjemme i gården. har ikke fått tatt no bilder ennå siden det er mørkt å regner, men de kommer.

Bilen er en 1998 mod imp fra Tyskland å da seff uten rails.

Den er utstyrt med klima, 4x el.vinduer, cruis control og stor orginal stereo.

Ting som feiler bilen: def tempmåler, slakk i begge bakre bærearmer (SJOKK), pusser bak kommer og går noen ganger, men sån ellers er det ikke no spess uten om at den lugger litt, noe jeg tror kommer av at den får litt mye bensien siden motoren tror den er kald/ikke har arbeidstemp å gir den derfor litt ekstra bensin.

Planer: fikse alle feil hehe,

18" med kant ikke helt sikker på dekk dim ennå. kan hande det bli 19" etter en diskusjon med bror.

chipp.

soting.

senk.

eksos og åpent filter.

å så blir det vel noen fangere å skjørter nærmere sommeren.

flipp dvd.

turbotryks måler i a stolpen.

lakke caipterne.

lakke lister i bilens farge.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er lugginga i bilen? Litt humping eller "host hark" hvis du gir på skikkelig? Det har jeg i min når jeg "plutselig" gir mye/full gass. Om dette likner på det du har, så si fra om du får fiksa det :) Har ikke orka å begynne å forske på det på min enda :)

edit: min er også importert og har rails

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lugginga i bilen? Litt humping eller "host hark" hvis du gir på skikkelig? Det har jeg i min når jeg "plutselig" gir mye/full gass. Om dette likner på det du har, så si fra om du får fiksa det :) Har ikke orka å begynne å forske på det på min enda :)

min er værst når jeg ligger på lavt turtall i gjevn hastighet, det sån små lugging, men ikke no harking eller lyder.

er det chip i bilen din? i den forige jeg hadde nøkket når jeg ga gass å etter mye feilsøking fant jeg til slutt ut at det var en litt dårlig chipp sammen med plugger som begynte å bli dårlige.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang rails. Så at du hadde en tråd om det.

Min bil er også import. Den er det rails på. Så det henger ikke alltid sammen det der. Har også lest at hvis du tar deg bryet med å fjerne den svarte plasten skjuler det seg "krom" under. Har dog ikke sette dette med mine egne øyne.

Hei! mente ikke at alle import biler kommer uten rails, men flertallet av b5 karosseriet gjør det.

det er krom under den sorte plassten, men den er ikke behandlet så krever mye arbeid, den blir lett skjoldete å matt å må sikkert poleres opp hvert år skal du holde den skikkelig blank og fin.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal seff si ifra når jeg får løst problemet med min så kan det hende det hjelper på din å :D men har du noen problemer med temp måler eller at den drar litt dårlig?

min drar dårlig i starten men kommer veldig på slutten

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er chipet, jeg vet ikke tilstand på chip plugger filter eller noe sånn da jeg ikke har gjort noe med den etter jeg kjøpte den i høst. Hender den drar dårlig hvis jeg har ligget en liten stund å cruiset på motorveien, men ellers drar den som den skal (tror jeg). tror ikke tempmåler (til motor) er i ustand, men utetempmåler i kjørecomputer viser som regel ca 5-10 grader for mye.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok har vært hos møller i dag å fikke en del dommer på bilen som gåen turbo å hele pakka.

Men de tok feil, problemet mitt ligger i lmm, den har jeg renset med gass spjel rens og dette funer tålig, bilen kommer og går litt ettersom. så har bestilt ny lmm og regner med at det vil løse problemet for meg. har pelt av alt av slanger og på turboen sjekket at turbinen går rundt uten slakk og at stage fra wastgate ventilen til turboen ikke har knekt. ble litt mye skruing men tror det har spart meg for en del 1000 lapper.

skal også bytte plugger i morgen.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si i fra om alle feil og alle løsninger for det er det mange som trenger ... er jo somregel de samme tingene som går igjen hehe

det er sant hehe.

råd til folk med lmm, kjør ikke med åpene filter som er oljet.

selv om veksteder mener at turboen er gåen, sjekk alt av slanger og stag som har tillknytning til turboen. (de kan ta feil som alle oss andre)

det er billigere å kjøpe en lmm til 1200kr hvis du er usikker en å la verkstede gå rett på sak å bytte turbo til 15000kr og oppover.

lmm kan renses meg spjel hus rens eller andre produkter som fordufter helt.

bare noen tips

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fant jeg ut av problemet mitt helt og holdent. ny lmm hjalp men en skikkelig tur i skogen hjalp enda mer, bilen var så utrolig daukjørt at det smalt ut ei god sky sot når jeg tømte tre`e giret over ei rett strekke, gjorde foresten 160 på tredje. lykkelig igjen hehe.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider