Gå til innhold

Er Audi bra?

Ranger emnet

Jonacatt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en VW Passat, og vil kjøpe meg en ny bil. Ikke "ny", men ny for meg. Alt fra

2000-2005 mod. Lurer på Audi A4 quattro stasjonsvogn Diesel.

Har hørt mye om at delene til audi er sinnsykt dyre, og at det ofte blir problemer med elektronikken, og at de blir veldig dyre og ha på grunn av alle reperasjonene.

Er dette sant? Jeg har fått litt sansen for audi, men aldri kjørt det selv.

Er Audi og anbefale? og har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du har en passat av litt nyere årgang så har du en VAG-bil. Om bilene ikke er like så er i alle fall deler og kvaliteten noen lunde lik.

Det som jeg mener om audi er (og dette er kun en personlig mening): Bilen gir deg en god følelse både å se på og kjøre, de ser veldig bra ut og går godt. Ja, du vil nok måtte ha den på verksted noen ganger, men delene er ikke svindyre, billigere enn både MB og BMW og veldig lett å få tak i. Bilene er mye solgt så de problemer man måtte få kan man garantere at noen har hatt før deg.

Eneste jeg vet om av typiske problemer for A4 er at en del deler til forstillingen blir litt fort slitt, noe motorelektronikk som luftmassesensor og lambdasensorer (for bensin) og ABS sensorene. Men sånn er det vel for alle biler. Ellers syns jeg Audi er gode tyske biler! Sett deg inn i en Nyere A4 og lukk døren så skjønner man fort hvorfor folk liker disse bilene.

Sikkert noen andre her som har noe å tilføye (hehe eller rette på), mye kan sies... Ha en fin dag.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en '04 A4 Avant 1,9 TDI m/Quatro

Er kanonfornøyd!!

Dette er snakk om kvalitetsfølelse som er helt overlegen.

Har kun én ting å utsette på den: Bagasjeplassen er nokså tragisk! Når barnevogna er i, så er det stort sett fullt. Men dette er jo kun et problem etter behov.

Jeg har aldri målt forbruk etter fylling. Men FIS gir meg forbruk på 0,5 på blandet kjøring. Har fått den helt ned på 0,4 på langkjøring.

Men dette er som sagt bilens egne tall, og jeg vet ikke nøyaktigheten på denne.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi er bra bil, kjører det selv igjen dog bensin. bror min hadde en 2000 mod audi a4 1.9tdi 115pd quatro.

utrolig god bil å kjøre å forbruket lå på rundt 0.6-0.7 med hans kjørestil.

litt problemer: fjærene bak kan knekke, vil knekke.

turboen tok kvelden på 163000km ca

lakk litt olje fra simringer i bakakslene.

å seff klakke lyder fra forstilling. turboen vet jeg er et problem på disse modellene etter dialog med gik turbo i kongsberg.

men min mening utrolig god bil. å det blir ikke så dyrt hvis du ikke er redd for å bli litt møkkete.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A4 2.5 V6 TDI Quattro 2001.

180hk og 370nm bra drag, siden det er såppas dreiemoment så er den egentlig grådig på dieselen ved normal/snill kjøring, jeg har heller ikke målt selv. Men hadde en dagstur fra trondheim til kongsberg t/r med fullastet bil, da viste FIS 0,6 da jeg kom hjem.

På tur nedover til Kongsberg husker jeg den var nede på 0,5

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A4 2.5 V6 TDI Quattro 2001.

180hk og 370nm bra drag, siden det er såppas dreiemoment så er den egentlig grådig på dieselen ved normal/snill kjøring, jeg har heller ikke målt selv. Men hadde en dagstur fra trondheim til kongsberg t/r med fullastet bil, da viste FIS 0,6 da jeg kom hjem.

På tur nedover til Kongsberg husker jeg den var nede på 0,5

Har selv A4 2.0 TDI med 170hk/350nm orginalt, ved normal kjøring så ligger jeg på ca 0,6 men ved "grisekjøring" så ligger jeg på rundt 0,7 - 0,8 på mila.

Audi A4 2.0TDI Quattro 170hk 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert opp og i mente på VACN sine sider og sikkert andre plasser også.

2,5 TDI V& i A4 fra før juni 03 (ikke helt sikker på måned) og samme motor i A6 til august 03 har dette problemet. Ble byttet til kammer med rullevippearmer etter dette. Problemet er kvaliteten på stålet i kammene produsert før juni/august 03. Dette sammen med longlife olje har kostet mange VW/Audi eiere mye penger. (gjelder så vidt jeg vet passat 2,5 TDI V6 også).

Denne reprasjonen ligger på mellom 30 og 40k hvis jeg ikke husker feil. Gjør grundige undersøkelser før du kjøper en bil med denne motoren!!

Står mer her: Nummeret før havari? - Slitne deler i en Allroadmotor (2,5 V6 TDI) - Medlemsforum

Selv om man ikke får like fin gang får man mye bil i en 1,9 tdi (130 hk) med chip (170-180 hk). I tillegg kan man tyne denne ned på ca. 0,4 på langkjøring. I tilegg er utvalget her mye større med hensyn til utstyr i forhold til pris.

Lykke til med bilkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider