lulle Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 heia.. har en buick regal som det er montert senkesett på av forrige eier. men vil ha den opp slik den skal være. er det spesielle dempere til senkefjører eller kan jeg bruke de jeg har.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det KAN være spesielle dempere, men stortsett så er det kun fjærene som er montert, med mindre bilen er mye stivere enn orginal. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 kan jo hende det er senkespindler på den...?? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det KAN være spesielle dempere, men stortsett så er det kun fjærene som er montert, med mindre bilen er mye stivere enn orginal. den er mye stivere en orginalen..transamen var lite stiv som denne..ikke noe særli behagelig på nord-norske veier er den noe merking på fjørene som viser hva slaks type det er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 kan jo hende det er senkespindler på den...?? hva mener du med senkespindler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 hva mener du med senkespindler.. At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350, 350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 hva mener du med senkespindler.. Fra Belltech f.eks. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rpv Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350, 350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ? Er det en TH200 R4 du har? Eller en av de tidligere TH200 modellene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Quote: Originally Posted by BossCat At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350, 350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ? Er feil merke for min del, så jeg har ingen aning Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Er det en TH200 R4 du har? Eller en av de tidligere TH200 modellene? krøp under bilen forr å se. for jeg var 100% sikker på at det var en 200 kasse siden motoren er så liten. men til glede så var det en th 350 kasse. så da er alt ok..:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler fjærene bak er droppspindler.. framme ser di normal ut. men de e senkesett fjærer. de som står på bak har 5 omdr på fjæren. har ett parr som fulgte med bilen. har 6 omdr og ser lik ut (droppspindler).kan d være senkefjærer eller org.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Lulle.... :jackinbox: Nå... tror jeg her trenges litt oppklaring.... En fjær, er en fjær ikke sant... En spindel er den som sitter mellom øvre og nedre bærebru, som lager, bremser og hjul henger i... Så en senkespindel, er en spindel der ALT er orginalt, unnatt hvor spindeltappen henger fast. SÅ på en senkespindel er tappen (der skiva og lagret er festet) er da 1-2 tommer hevet i forhold til orginal... Mao. bilen blir lavere, men alt av fjører og understell er som orginalt... MEN om du har bare 5-6 vinniger igjen på fjærene dine... Ja DA er det vel Borch senkesett du har...for en slik framfjær er vel 10-12 vininger orginalt... om detta var en 70 tals pontiac/GM? å senkesett til dissa bilene....angry2 er vel bare andre fjærer og demper og spindler å kjøpe i løsvekt vel, å godkjenningspapirer finnes vel ikke...:jackinbox: Litt klokere nå?:blunk: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Lulle....:jackinbox: Nå... tror jeg her trenges litt oppklaring.... En fjær, er en fjær ikke sant... En spindel er den som sitter mellom øvre og nedre bærebru, som lager, bremser og hjul henger i... Så en senkespindel, er en spindel der ALT er orginalt, unnatt hvor spindeltappen henger fast. SÅ på en senkespindel er tappen (der skiva og lagret er festet) er da 1-2 tommer hevet i forhold til orginal... Mao. bilen blir lavere, men alt av fjører og understell er som orginalt... MEN om du har bare 5-6 vinniger igjen på fjærene dine... Ja DA er det vel Borch senkesett du har...for en slik framfjær er vel 10-12 vininger orginalt... om detta var en 70 tals pontiac/GM? å senkesett til dissa bilene....angry2 er vel bare andre fjærer og demper og spindler å kjøpe i løsvekt vel, å godkjenningspapirer finnes vel ikke...:jackinbox: Litt klokere nå?:blunk: he he...takk..:kiss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350, 350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ? er en chevy 267 å chevy 350 like stor..tenker på i utvendige mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg