Gå til innhold

senkesett til buick

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det KAN være spesielle dempere, men stortsett så er det kun fjærene som er montert, med mindre bilen er mye stivere enn orginal.

den er mye stivere en orginalen..transamen var lite stiv som denne..ikke noe særli behagelig på nord-norske veier

er den noe merking på fjørene som viser hva slaks type det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler

ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350,

350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote:

Originally Posted by BossCat

At senkingen er utført ved bruk av drop spindler, dvs at fjærene er originale, men at original spindlene er byttet ut med såkallte dropspindler

ett annet spørsmål..skal bytte motor.fra chevy 267 til chevy 350,

350 er på 280 - 300 hk. men så har jeg en 200 kasse på..hvordan vil dette gå..holder det ?

Er feil merke for min del, så jeg har ingen aning

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjærene bak er droppspindler.. framme ser di normal ut. men de e senkesett fjærer.

de som står på bak har 5 omdr på fjæren. har ett parr som fulgte med bilen. har 6 omdr og ser lik ut (droppspindler).kan d være senkefjærer eller org..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle....

:jackinbox:

Nå... tror jeg her trenges litt oppklaring....

En fjær, er en fjær ikke sant...

En spindel er den som sitter mellom øvre og nedre bærebru, som lager, bremser og hjul henger i...

Så en senkespindel, er en spindel der ALT er orginalt, unnatt hvor spindeltappen henger fast.

SÅ på en senkespindel er tappen (der skiva og lagret er festet)

er da 1-2 tommer hevet i forhold til orginal...

Mao. bilen blir lavere, men alt av fjører og understell er som orginalt...

MEN om du har bare 5-6 vinniger igjen på fjærene dine...

Ja DA er det vel Borch senkesett du har...for en slik framfjær er vel 10-12 vininger orginalt... om detta var en 70 tals pontiac/GM?

å senkesett til dissa bilene....angry2 er vel bare andre fjærer og demper og spindler å kjøpe i løsvekt vel, å godkjenningspapirer finnes vel ikke...:jackinbox:

Litt klokere nå?:blunk:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle....

:jackinbox:

Nå... tror jeg her trenges litt oppklaring....

En fjær, er en fjær ikke sant...

En spindel er den som sitter mellom øvre og nedre bærebru, som lager, bremser og hjul henger i...

Så en senkespindel, er en spindel der ALT er orginalt, unnatt hvor spindeltappen henger fast.

SÅ på en senkespindel er tappen (der skiva og lagret er festet)

er da 1-2 tommer hevet i forhold til orginal...

Mao. bilen blir lavere, men alt av fjører og understell er som orginalt...

MEN om du har bare 5-6 vinniger igjen på fjærene dine...

Ja DA er det vel Borch senkesett du har...for en slik framfjær er vel 10-12 vininger orginalt... om detta var en 70 tals pontiac/GM?

å senkesett til dissa bilene....angry2 er vel bare andre fjærer og demper og spindler å kjøpe i løsvekt vel, å godkjenningspapirer finnes vel ikke...:jackinbox:

Litt klokere nå?:blunk:

he he...takk..:kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider