Aeomholt Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 er en chevy 267 å chevy 350 like stor..tenker på i utvendige mål. Jepp, smallblock begge to og har identiske utvendige mål. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 fjærene bak er droppspindler.. framme ser di normal ut. men de e senkesett fjærer.de som står på bak har 5 omdr på fjæren. har ett parr som fulgte med bilen. har 6 omdr og ser lik ut (droppspindler).kan d være senkefjærer eller org.. Hmmm dropspindler bak gitt, det tror jeg du må ta bilde av å laste opp, for nå ble jeg virkelig nyskjerrig, lurere på hvordan dei har klart å lage dropspindler på en bakaksling uten at du får sveiv effekten når du kjører :jackinbox: Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hmmm dropspindler bak gitt, det tror jeg du må ta bilde av å laste opp, for nå ble jeg virkelig nyskjerrig, lurere på hvordan dei har klart å lage dropspindler på en bakaksling uten at du får sveiv effekten når du kjører :jackinbox: slik ser den fjæren som fulgte med bilen sånn er det under bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hehe var dropspindelen som du nevnte til bakakslingen jeg vil se bilde av, ikke fjæra eller selve akslingen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Ikke mobb lulle sånn bare fordi han ikke vet hva en dropspindle er da :) Her er bilde av en dropspindle og en standard spindle. Der er det lett å se at spindelen som hjullager/bremseskive/hjul er festet i sitter mye høyere med det resultat at bilen kommer nærmere bakken. En spindel er noe som kun eksisterer i en forstilling på disse bilene og det er mest sannsynlig at han har et senkesett som består av lavere fjærer foran og bak. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Om fjære som sitter på bilen er lik denne i topp og bunn..? Så er det ven nær en orginal fjær, eller? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 både senkefjær og orginalfjær ser sånn ut i topp og bunn. Foran har de samme diameter hele veien og er flate på toppen og bare kuttet av i bunnen hvilket gjør de lette å kutte og tilpasse. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Joda jeg vet nøyaktigt hva dropspindler er, klarte bare ikke å dy meg når han begynnte å prate om dropspindler på bakakslingen ;) Ikke mobb lulle sånn bare fordi han ikke vet hva en dropspindle er da :) Her er bilde av en dropspindle og en standard spindle. Der er det lett å se at spindelen som hjullager/bremseskive/hjul er festet i sitter mye høyere med det resultat at bilen kommer nærmere bakken. En spindel er noe som kun eksisterer i en forstilling på disse bilene og det er mest sannsynlig at han har et senkesett som består av lavere fjærer foran og bak. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Skjønnte det da bosscat, forklaringen var til lulle :) Er det forresten du som har den 442'en på valle? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Skjønnte det da bosscat, forklaringen var til lulle :) Er det forresten du som har den 442'en på valle? Ahh slik å forstå... jepp er jeg som har den ja :) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 samboer kommer fra svorta :) så har gått forbi den noen ganger, måkke la den stå ute i regnet stakkars.. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 samboer kommer fra svorta :) så har gått forbi den noen ganger, måkke la den stå ute i regnet stakkars.. Åh såpass altså hehe, tja har bare garasje til en bil, å der står gromvogna sedu ;) Men hadde jeg hatt større garasje, så hadde den stått inne ja :) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hehe var dropspindelen som du nevnte til bakakslingen jeg vil se bilde av, ikke fjæra eller selve akslingen kan en del om biler. men det er noe som jeg ikke har hørt om..så har ikke så særli greie på d.. så ærlig skal jeg være..:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Bilen er kun senket fremme. Du kan bytte til std fjærer med demperne som sitter der. Demperne skal vel også være nye. Bak har den orginale fjærer, du har fått med senkefjærer. Tips: Skal du bytte motor bytt også til en overhalt og evt preppet girkasse i samme slengen så sparer du deg jobb i fremtiden og. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Bilen er kun senket fremme. Du kan bytte til std fjærer med demperne som sitter der. Demperne skal vel også være nye. Bak har den orginale fjærer' date=' du har fått med senkefjærer. Tips: Skal du bytte motor bytt også til en overhalt og evt preppet girkasse i samme slengen så sparer du deg jobb i fremtiden og.[/quote'] okei..:) har vert å hentet meg en nyoverhalt 350 chevy motor, ..bare toppene som må gåes over. borret 030, høykomp stempel, 90gr kam. + litt til, 250 ++ hk kassen kan no ikke ha vert utsatt for sælige store påkjenninger med en motor på 125 hk. synes den fungerer veldig fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.