makkin Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Heisann. Skal bygge 2 separate kasser til 2 Pioneer TS-A6908 200w fireveisere og trenger litt hjelp til å finne ut volum for å få best mulig lyd ut av disse. skal stå i en 740 stasjonsvogn bak sammen med basseren. hadde de i hatthylla på gamle Colten :P der fungerte de relativt greit. men det er jo en sykt liten bil så der kan jo ikke lyden "stikke" av :P så for å få mest mulig effekt ut av disse trenger jeg hjelp!! tenkte å bygge de 2 kassene på bass kassen jeg allerede har, for at jeg skal få høytalerene "opp" til nakke høyde til bak setet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Mye å hente i de høytalerne kasse eller ei, men ha en GOD forsterker. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makkin Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 For øyeblikket har jeg en "Rally CA-4520" til å drive disse 2 og 2x alpine spe-17c12 noe som har fungert helt fint. Men jeg må ha kasser bak. siden det ikke er noe sted bak å faktisk feste dem siden det er en stasjonsvogn. og jeg vil ha de i nakkestøtte høyde bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makkin Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Som et eksempel, så kan jeg ta jbl t595 decade, de skal ha 55liter reflekskasse pr.stk... Og siden 6x9 stort sett er ment for en åpen plassering, gjerne med hele bagasjeromet som "kasse", så bør du ha ganske store kasser. Slike som selges til 6x9, er alt for små hvis du vil ha med dypbassen... hvor store kasser kan du ha da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Når du allerede har en subwoofer i bagasjen så kan du med godt resultat bygge deg to kasser på 20-30 liter hver. Ikke bruk port da det ikke finnes noen T/S data på disse høyttalerne slik at du kan få regnet ut en portlengde/diameter. I en lukket kasse så vil høyttalerne tåle mye mer effekt enn i en "hattehyllemontering" men det blir begrenset bassrespons, men det betyr jo ikke noe siden du har en subwoofer... Lykke til med prosjektet! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makkin Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 OK. Ja tenkte litt på det. ville bare ikke ha for "små" kasser hvis dere skjønner. :) Går for en 20 - 30 liters kasse pr element da. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Og fest dem for guds skyld minst dobbelt så bra som du tror er nødvendig. Du vil ikke ha ei 6x9-kasse i bakhodet i en eventuell kollisjon :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makkin Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 sant sant. tenkte jeg skulle bruke rundt 1km med patentbånd og vinkler og dritt å helvete :P bryr meg ikke om utseende ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 sant sant. tenkte jeg skulle bruke rundt 1km med patentbånd og vinkler og dritt å helvete :P bryr meg ikke om utseende ;D DA vil det nok holde men utseende blir jo deretter da... Gjør deg litt flid med dette så skal du se at det blir et ogdt utseende også. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg