crasy-engine Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 hallais. jeg har en audi 80 93mod stv med 2,0E. ikke quattro dessvere:( jeg har lyst til og bygge den om til 2,3 5èr. og jeg har tilgang på en audi 100 93 mod. hva må gjørest!? Vet at gear kasse passer, men ledningsnette og motor feste da? Er det noen som har et utfyllende svar på dette? og kansje noen bilder under prosjekt? Og hva er forsjellen på en audi 90 0g 80 når det gjelder motor og forstilling? Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg sarva min 2.0e her om dagen. Vet at det er bedre og kjøpe seg en 90, men da er jo moroa med skruing borte:P på forhand takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 2,3E NG passer ikke rett i bilen din da dette er en femmer med ulike motorfester enn bilen din. Hvorfor ikke går for 2,0 16v eller 1,8t istdenfor? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 takker for svar:pray det hadde i grunn vert mere artig , men jeg har desverre ikke noen av de motorene på hånden:( Er det foresten mye arb med og sveise om motor festene? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 2.3E er levert originalt i Audi 80. Du kan bruke den motoren du har på hånd og finne er donorbil (80) og ta deler fra denne, motorfester, radiator, ledningsnett osv. Er det enkleste. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 2.3E er levert originalt i Audi 80. Du kan bruke den motoren du har på hånd og finne er donorbil (80) og ta deler fra denne, motorfester, radiator, ledningsnett osv. Er det enkleste. Hmm. kan du forklare dette litt nermere! var ikke helt med jeg nå:P er litt treg i huet:P:P De audi 80 jeg har sett har enten 1,8 og 2.0L. men jjeg har aldri sett dem med 2.3.!.... det kan hende at jeg ikke har fulgt med heller:P hehe men går den ann og ta motor festene fra en audi 100 93 med 5èr og alle delene som lednings nett +div? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Til quatto 73. sjønte hva du mente:) jeg hadde helt glemt coupe utgaven:) hehe min feil:P men takker og bukker for svar:) mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatakkbeggedeler Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Fikk vel kun Audi 80 2,3 fra og med modellår 1992, dvs B4. Dette høres for meg ut som en ombygning som vil koste mer enn det smaker. Kan virke som om det nesten er plug n play, men det innebærer faktisk endel arbeid og kunnskap. Og sjansen for å få godkjent bilen er vel minimal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Til quatto 73. sjønte hva du mente:) jeg hadde helt glemt coupe utgaven:) hehe min feil:P men takker og bukker for svar:) mvh I utgangspunktet skulle 80ene kun ha firere og 90ene kun ha femmere. Men da 80 B4 (facelift) kom, falt 90-serien bort, og 80ene kunne fåes med rekkefire, rekkefem og V6. Det finnes en i VW Audi club som har bygget om sin Audi 80 2,0E til 1,8T og fått det godkjent. En del jobb, men sikkert utrolig morro når bygget står ferdig. Det beste jeg kan komme på er å finne en 2,0 16V delebil, sette over det du trenger, så får du bilen høyst sannsynlig godkjent. Eller du kan rett og slett sette istad og trimme den motoren du har... Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 takk for råd og svar:) trur jeg skipper hele rekke fem prosjektet:) etter det jeg har skjønt så har en 5èr ca 136 hk rundt om og en 2,0L 16v ca det samme:) jeg vet om en som har en passat 92mod med 2L 16v. som ikke er norsk registrert. da får jeg sikkert kjøpe den motoren:) men må jeg bygge om mye på lednings nettet på min stv da?? så et bilde om en passat med 16v og en 80 med 16v her på forumet. jeg så at det var noe forsjell, men etter det jeg så, så handlet det bare om rør og slanger og det er jo ikke vanskelig:) eksosanlegg og rør ser ikke jeg på som noe problem ,men ledninger er jeg mer skeptisk til:):):wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.