Gå til innhold

Pærer på Mk2.. park og grøft..

Lunaz

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg 2 sett med Xenonmatch pærer, ett til parklys og ett til de origiale grøftelysene. Hva sitter i parklyset og hva sitter i grøftelyset?

Grunn til at jeg ikke kan sjekke selv er at jeg har montert HID Xenon (nær og fjern) og det er montert slik at jeg må skru ut hele lykta for å komme til..og det er litt mye jobb bare for å sjekke hvike pærer det er.. :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i parklysene sitter det stikkpære, vet ikke hva dem heter. Men den stikkes rett inn i kontakten uten å skru eller vri...

Jeg vil ikke anbefale diodepærer, da dem har utrulig kort levetid i parklys... Vertfall på min bil, så er levetiden ca 5-6 mnd. Har bytta begge sidene 3 gang, å da ga jeg opp! Har no bytta til vanlige pærer, men tok 3W pære ikke 5W som er standar. Ser litt kuler ut med helt svakt lys :)

i grøftelysene mener jeg det er H3

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da satser jeg på det.

Kjører egentlig aldri på park, det var bare om jeg en gang skulle parkere..hehe :) Har hørt at de har dårlig levetid jeg også, men tar sjansen på det. Bytter tilbake til originalt om det ikke funker.

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da satser jeg på det.

Kjører egentlig aldri på park, det var bare om jeg en gang skulle parkere..hehe :) Har hørt at de har dårlig levetid jeg også, men tar sjansen på det. Bytter tilbake til originalt om det ikke funker.

Husk no på at dem må sitte en spes vei for at det skal bli lys (dioder er kresen på + og -) men dem blir ikke ødelagt om du setter dem feil vei, er bare å snu pæra. Men kan være kjekt å vite om du bare bytter pærene, å monterer grill å lykter osv. Så slipper du å rive av alt igjenn når du oppdager at det bare er lys i ei pæra, eller som i mitt tilfelle... Mørkt i begge :p Da banntes æ av løkten, å kjæfta dæm på igjenn...! hehe

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Jeg vil ikke anbefale diodepærer, da dem har utrulig kort levetid i parklys... Vertfall på min bil, så er levetiden ca 5-6 mnd. Har bytta begge sidene 3 gang, å da ga jeg opp! Har no bytta til vanlige pærer, men tok 3W pære ikke 5W som er standar. Ser litt kuler ut med helt svakt lys :)

i grøftelysene mener jeg det er H3

Snålt at diodepærene slokna så fort. De skal jo egentlig ikke ryke, bare bli svakere, og det etter 10 000 - 50 000 timer.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snålt at diodepærene slokna så fort. De skal jo egentlig ikke ryke, bare bli svakere, og det etter 10 000 - 50 000 timer.

Ja ikke vet æ men bytta på begge sidene 3 gang, å da ga æ rett å slett opp! Putta heller 3W instrumetnbord pærer inn, å det blei ikke så verst :)

Har diodepærer på blink framme å bak, bremselys og på baklysene. Dem ser ut til å fungere supert, har ikke bytta noen av dem på 3 år!

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell en W5W-pære som står i? Mener det er det, men er ikke helt sikker. Mtp parklys, disse er vell egentlig på hele tiden, de slår seg ikke av når nærlys og kjørelys står på...

Parklysene tennes når motoren starter, eller tenninga skruse på. om nærlysene er på, å du stopper motoren så blender den ned til parklys. Så du vil ikke kunne parkere bilen med nærlys tent. Å du kan heller ikke slå av parklysene når du har motoren i gang...

Dette er da selvfølgelig biler med automatiske kjørelys..!

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider