Gå til innhold

50\50 garanti eller reklamasjon a6 automat

Ranger emnet

Rattatta

Anbefalte innlegg

Fikk sjekka automatkassa til min a6 tdi 98 mod, ikke tiptronic - på verksted. Symtomene er juksing på giring ved akselerasjon . Girer unormalt seint og lite futt i kickdown. Jeg håpte det bare var å bytte olje og filter på automatkassa... Men det mente de ikke ville hjelpe, heller at den trengte en overhaling.

Jeg kjøpte bilen for 1 mnd siden, hos en forhadler i bergen. Den er kjørt 147 tusen, og jeg har kjørt 800 km av de. I kontrakten står det at det er en 50\50 garanti på 3 mnd. Ei automatkasse koster jo sinnsykt mye ! Kan jeg kreve at forhandler fixer hele greia tro? Her bruker jeg nesten 150 tusen på en bil, bare for å kanskje må betale halvparten av ei automatkasse til 30-40 tusen.. En mnd etter !!! Går ikke ann ... Eller ? Trenger litt hjelp her ..please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjekka automatkassa til min a6 tdi 98 mod, ikke tiptronic - på verksted. Symtomene er juksing på giring ved akselerasjon . Girer unormalt seint og lite futt i kickdown. Jeg håpte det bare var å bytte olje og filter på automatkassa... Men det mente de ikke ville hjelpe, heller at den trengte en overhaling.

Jeg kjøpte bilen for 1 mnd siden, hos en forhadler i bergen. Den er kjørt 147 tusen, og jeg har kjørt 800 km av de. I kontrakten står det at det er en 50\50 garanti på 3 mnd. Ei automatkasse koster jo sinnsykt mye ! Kan jeg kreve at forhandler fixer hele greia tro? Her bruker jeg nesten 150 tusen på en bil, bare for å kanskje må betale halvparten av ei automatkasse til 30-40 tusen.. En mnd etter !!! Går ikke ann ... Eller ? Trenger litt hjelp her ..please

Vel.. så lenge du har skrevet under en kontrakt hvor det står 50/50 (noe som betyr at dem kun dekker halve garantisummen... vil jeg tro), sammtidig som om dem er i det vanskelige hjørnet, så tror jeg ikke du skal forvente deg for mye.

I utgangspunktet, så ville jeg aldri kjøpt en bil med en slik garanti. Hvis ikke selger våger å gi deg bedre garanti en dette på en såpass ny bil, så bør det ringe en bjelle...

Men det kan hende du kan være heldig... Men du må kunne bevise at bilen ikke var slik ved kjøp da...

Dette er en typisk ord-mot-ord-sak. Er dem greie så får du det gratis, følger dem "boka" så må du betale halvparten selv, er dem rasshøl så dekker dem ikke en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien som gjelder ja. Med mindre du klarer å overbevise selger om at mangelen var til stede ved levering så du oppfylder fkjl §18. (evt. om den faktisk var det, men da skulle du egentlig påpekt det da i henhold til §16 ledd 4)

Så helt ærlig, du har nok kjøpt litt katt i sekk her ja. En bruktbil er som Mondeo sier, en brukt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min A6 til testing på audi verksted i dag. Med et positivt resultat.:roll: Ingenting var galt !!!

Var visst en hjerne i kassa som justerte giringa etter kjøremønstret\stilen min. Så om jeg kjørte som ei kjerring, giret den deretter, og det tok litt tid for den justerte seg fra det, ved ny stil... ( Jeg kjører som ei kjerring, saaakte cruuuse... )

De anbefalte bytte av olja og filter, selger betaler 1\2 regninga på 3400. Har time i morra. Forbaska at verkstedet som hadde servicen ikke hadde peiling, kan jo få magesår av mindre.

Takker & bukker for tilbakemeldinger Mvh Rattatta :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider