Danielj Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 ja.. Han nevnte at han ikke hadde bremsekraft før smellet. Bangås trodde han hadde rundt 90km/t i det han kjørte utfor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Rett gjennom sandfella? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabaero Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ja, det var i breisladdsvingen. Den var den siste bilen som dro av banen. Kjørte vel ikke mange runder på banen den!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielj Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 hva tenker du på? om han hadde 90km/t i gjennom sandfella? tror ikke det.. men i det den forlot veikanten, vil jeg tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielj Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ja, det var i breisladdsvingen. Den var den siste bilen som dro av banen. Kjørte vel ikke mange runder på banen den!? Fire runder så ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 90km/t? Må vell ha hatt mere en det for å ikke klare svingen? Eller husker jeg helt feil nå? Uansett synd.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordcapri Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 treng ikke så my fart når du ikke har bremsa lenger. mista bremsa før han gikk ut. å tar æ ikke feil hadd dem ikke fådd montert servopumpe heller. ergo jævli tung på styringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 hva tenker du på? om han hadde 90km/t i gjennom sandfella? tror ikke det.. men i det den forlot veikanten, vil jeg tro.. Synes det er snodig at sandfella ikke bremsa mere enn hva den gjorde, er det ikke derfor den er der? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Kjipt at ikke bilen ble ferdig til treffet, men jeg kan love dere at jeg skal på neste treff!! Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Er ikke sikkert at sandfella bremser så mye når det går helt rett frem, men synes og det hørtes litt rart ut. Pluss at de fleste med en så pass rå bil har jo ~200 før de bremser der. Men han tok det vell med ro siden det var helt i starten, heldighvis (?). Ser dere kaller det breisladdsvingen, var ikke klar over at det var den svingen, men det er hvertfall snakk om første svingen etter høyhastighets sjikanen (lang venstre sving). Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabaero Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Er iallefall der det var breisladd i fjor og i år:) Sommertreffbilen kommer vel sterkt tilbake til høsttreffet:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ja får vel fortelle litt om hvordan jeg klarte å trø 200'n vår langt inn i autoværnet da:) Vi var egentlig ikke ferdig med bilen når vi dro nedover, og skrudde endel på den når vi hadde ledig tid. På Søndag hadde vi første prøvetur etter at vi hadde mappet den og fått servopumpe nr 3 denne helgen til endelig å fungere. Hadde helt nytt bremsesystem uten bremsekraftforsterker, og kan se ut som vi har bommet litt på størrelser på bremsesylindrene. Kjørte noen runder og justerte litt fram og tilbake til vi fikk kraften til å stemme foran og bak. Pedalen var rimelig tung, men det funket. Økte gradvis i fart og ting så ut til å fungere, så vi dro til litt etter sjikanen på baksiden inn mot breisladdsvingen. Når jeg da skulle prøve en hard oppbremsing (I god tid faktisk) fikk jeg ingen reaksjon på samme pedaltrykk som tidligere. Vet ikke hvilken fart jeg hadde men var ganske høyt oppe på 4. gir. Tok ikke lange tiden før jeg trådde alt jeg klarte på pedalen, men låste opp hjulene foran. Prøvde å slippe opp å trå til på nytt men fant ikke noe punkt mellom ingenting og låsing. Skjønte at det var alt for sent til å gå bra allerede så det var bare å låse opp alt og vente på smellen i autoværnet. Sa fra til passasjeren at han skulle holde seg fast i det vi dro ut av asfalten. Er egentlig umulig å gjette hvilken fart vi hadde, for det virket som det gikk flere minutter før det traff.....hehe Det smalt i allefall såpass at hele fronten er komprimert, panseret ble revet av festene, autoværnet flyttet bakover og det svartnet for begge to når vi traff. Var grus fra sandfella inne i hele bilen også. Men men, det ser ut til å gå fint med oss, og bilen får vi sett på når vi kommer til Tromsø igjen. Tror ikke det er umulig å ordne dette:) Var flere som ødela bilene der nede, og det er sånt man må regne med hvis man skal satse litt. Er ikke noe mer synd på oss enn noen andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c.worth Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 sånn som skjer morten .... bra det gikk bra med dere:) Siter Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd. VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabaero Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Vil henge meg på i takken til Crew og innleid mannskap på vårens utgave av Sommertreff-08. Treffet har blitt så utrolig mye bedre enn tidligere år. Bare forbedringa siden i fjor vår er betydelig. De punktene som allerede er kommet fram er viktige. Kapasitet i kafèn på formiddagen, toaletter osv. Jeg syns forresten at toalettene ute i servicebygg så ok ut sammenligna med tidligere år. Jeg vil gjerne komme med innspill til trafikkavvikling på området. Meget bra opplegg med piler for kjøreretning osv. Så ut til å funke relativt greit. Til neste Sommertreff hadde det vært greit og presisere i invitasjon at det ikke skal parkeres mer enn 1 bil i bredd uttafor pitgarasjen slik at fri bane gjennom pitlane til enhver tid er tilgjengelig. På lørdag formiddag var det voldsomt mye trafikk av biler på utstillingsområdet. Jeg er ganske sikker på at minst 70% av de bilene som kjørte rundt der ikke hadde noe der og gjøre. Så for meg ut som om at mange som kom oppom ACR i "besøk" betalte bilen med seg inn på området bare for å "lode" en runde. Folk som ikke skal ha bilen på utstilling, banekjøring eller har betalt for å campe på området burde ikke få ta bilen med inn. Banebiler har en T i frontruta. Utstillingbiler burde få en U i ruta. Biler som hverken er på utstilling eller på banekjøring burde hatt en C i ruta. Slik kan man holde kontroll på alle bilen som HAR noe der og gjøre... Program for kjøring funka også greit i år selv om jeg syns at poenget med egne drifte-heat faller litt bort når det driftes like frisk i grip-heatene. Dette er noe flaggvakter burde slå ned på. Apropos drifting: jeg syns ikke noe om at det driftes når det ligger andre ikke-driftende biler rett bak. Dette kan drifterne ta til etteretning og slippe forbi før drifting starter. PS! Er det noen som har bilder av Carrera GT'n i sandfella? Siter Subaru Impreza GT Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.