Gå til innhold

Sommertreff - Acr'08

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Vil takke Alle i Sommertreff crewet før ei super helg.

når det gjelder førerkortbeslag,påståtte voltekter,promillekjøring ,slosting osv så er dette ingen barnehage så å legge skylden på arangsjørene som media har gjort syns jeg er en feil,di kan selfølgelig følge dette opp men er vanskelig å unngå sånt egentlig.

Syns vi alle skal gå inn i oss selv å sørge for at dette skal bi bedre...

synes også at partycampen ikke har noe på området å gjøre å burde flyttes ut av baneområdet.

 

Ellers etter mye skruing fikk vi kjørt en go del med våres skyline:) så det lønte seg med mange mange timers skruing..:)

 

Syns å partycampen burde fløttes ut av område, e ikkje nå særlig å ha masse fulle fjortisa å ainna folk vasanes imella bila tel fleire milliona + at partye har lite me biltreffe å gjøre..

 

blei litt skruing på oss ja, men d betalte sæ;)

01 Rs4

xProsjekt A3 1.8T

x89-Escort xr3i. x89-Corrado G60. x88-Audi 80 1.8S. x89-Mazda 323 GTI.

x91-Corrado G60. x82 Bmw 323i, x99 Golf gti exclusive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 555
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil henge meg på i takken til Crew og innleid mannskap på vårens utgave av Sommertreff-08. Treffet har blitt så utrolig mye bedre enn tidligere år. Bare forbedringa siden i fjor vår er betydelig. De punktene som allerede er kommet fram er viktige. Kapasitet i kafèn på formiddagen, toaletter osv. Jeg syns forresten at toalettene ute i servicebygg så ok ut sammenligna med tidligere år.

 

Jeg vil gjerne komme med innspill til trafikkavvikling på området. Meget bra opplegg med piler for kjøreretning osv. Så ut til å funke relativt greit. Til neste Sommertreff hadde det vært greit og presisere i invitasjon at det ikke skal parkeres mer enn 1 bil i bredd uttafor pitgarasjen slik at fri bane gjennom pitlane til enhver tid er tilgjengelig.

 

På lørdag formiddag var det voldsomt mye trafikk av biler på utstillingsområdet. Jeg er ganske sikker på at minst 70% av de bilene som kjørte rundt der ikke hadde noe der og gjøre. Så for meg ut som om at mange som kom oppom ACR i "besøk" betalte bilen med seg inn på området bare for å "lode" en runde. Folk som ikke skal ha bilen på utstilling, banekjøring eller har betalt for å campe på området burde ikke få ta bilen med inn. Banebiler har en T i frontruta. Utstillingbiler burde få en U i ruta. Biler som hverken er på utstilling eller på banekjøring burde hatt en C i ruta. Slik kan man holde kontroll på alle bilen som HAR noe der og gjøre...

 

Program for kjøring funka også greit i år selv om jeg syns at poenget med egne drifte-heat faller litt bort når det driftes like frisk i grip-heatene. Dette er noe flaggvakter burde slå ned på. Apropos drifting: jeg syns ikke noe om at det driftes når det ligger andre ikke-driftende biler rett bak. Dette kan drifterne ta til etteretning og slippe forbi før drifting starter.

 

PS!

Er det noen som har bilder av Carrera GT'n i sandfella?

 

 

 

Det du sier her er veldig likt de tankene jeg har om treffet! :)

 

Kan vel legge til at det skulle vært bedre vakthold ved partycamp, og strengere utfor partycampen utpå natta.. Det var mye festing og bråk på natta, der folk prøvde å sove.. Om dette fortsetter, kommer det nok til å bli HELT forbudt med alkohol på sommertreffene.. Faktisk tror jeg det kommer til å bli så strengt at man ikke kan smake litt øl engang om det ikke blir mindre bråk :O

 

Men alt i alt.. Det beste av de 5 treffa jeg har vært med på! =)

- Ford Mondeo 2001': Bruksbil

- Saab 9000 2,3 16v 1992': Solgt

- BMW 320i "M-tech":Død/Spiker.. :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertreff evaluering

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Vil henge meg på i takken til Crew og innleid mannskap på vårens utgave av Sommertreff-08. Treffet har blitt så utrolig mye bedre enn tidligere år. Bare forbedringa siden i fjor vår er betydelig. De punktene som allerede er kommet fram er viktige. Kapasitet i kafèn på formiddagen, toaletter osv. Jeg syns forresten at toalettene ute i servicebygg så ok ut sammenligna med tidligere år.

 

Jeg vil gjerne komme med innspill til trafikkavvikling på området. Meget bra opplegg med piler for kjøreretning osv. Så ut til å funke relativt greit. Til neste Sommertreff hadde det vært greit og presisere i invitasjon at det ikke skal parkeres mer enn 1 bil i bredd uttafor pitgarasjen slik at fri bane gjennom pitlane til enhver tid er tilgjengelig.

 

På lørdag formiddag var det voldsomt mye trafikk av biler på utstillingsområdet. Jeg er ganske sikker på at minst 70% av de bilene som kjørte rundt der ikke hadde noe der og gjøre. Så for meg ut som om at mange som kom oppom ACR i "besøk" betalte bilen med seg inn på området bare for å "lode" en runde. Folk som ikke skal ha bilen på utstilling, banekjøring eller har betalt for å campe på området burde ikke få ta bilen med inn. Banebiler har en T i frontruta. Utstillingbiler burde få en U i ruta. Biler som hverken er på utstilling eller på banekjøring burde hatt en C i ruta. Slik kan man holde kontroll på alle bilen som HAR noe der og gjøre...

 

Program for kjøring funka også greit i år selv om jeg syns at poenget med egne drifte-heat faller litt bort når det driftes like frisk i grip-heatene. Dette er noe flaggvakter burde slå ned på. Apropos drifting: jeg syns ikke noe om at det driftes når det ligger andre ikke-driftende biler rett bak. Dette kan drifterne ta til etteretning og slippe forbi før drifting starter.

 

PS!

Er det noen som har bilder av Carrera GT'n i sandfella?

 

 

Hei, jeg var en av funksjonærene der oppe, og styrte svartflagg og utslipp hele helga.

 

Vi prøvde så godt vi kunne å slå ned på drifting med trafikk bak, men det var mange som ikke ville høre etter. faktisk så ble en bil nektet videre kjøring på søndag da han ikke klarte å oppføre seg på banen.

 

Det med egne drifte heat fungerte for så vidt greit. men det var alt for lite med 15min til drifterne. Det burde vært 1time drifting. slik at man rekker å bytte dekk uten at heatet er over med en gang. Da kan man også ha ett Drifte merke i ruta som vi kan skille ut drifterne med. Var jo folk som kjørte ut med Poloer og andre FWD under drifteløpene, og det er bare unødvendig.

 

Men alt i alt synes jeg treffet gikk bra, ble vel litt mer biler enn forventet på lørdag, og da ambulansen måtte på sykhuset med en som hadde fått juling ble det mye venting.

 

Men alt har forbedringspotensiale. Jeg blir iværtfall å finne i utslippet med svartflagget neste treff.....

 

Takk.

-02 BMW 520iat M-Sport

-78 VW Golf LS (Low and Slow)

-05 Yamaha Aerox-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et kanon-treff!!

 

har ikke noe imot speakeren jeg. En kjempehyggelig kar som kom bort å snakket en del med oss. Skal være gla noen holder litt liv der oppe. Men nå er jo jeg trønder selv da så =) er kanskje litt vant både dialekt og energinivå.

 

Mye som var mye bedre i år. Synd med alt bråket ifb med partycamp, men det kan ikke sommertreff lastes for.

 

enig i det som blir sagt lengre oppe. burde nesten være kjøreforbud for alle andre enn de som skal av og på banen midt på dagen på lørdag. Skjønner dette er vanskelig, men dere finner sikkert en løsning på det.

 

Er også gla for at dere holder dere på bakkenivå, og ikke prøverå presse mest mulig penger ut av folket, slik som gatebil A/S.

Er rimelig trygg på at de ekstra kronene det har kostet de siste årene går til formålsom bedrer treffet for alle.

 

Og en siste ting:

Hva med noe bedre musikk på kvelden og en litt mer "happening" med litt show og diverse i stedet for en trailer med et halv-dårlig kjedende band, som spiller for 10 fulle idioter.

 

 

Takk for en flott helg. Vi kommer igjen i august, må bare skru sammen motor først.

 

Mvh

Espen M Grandalsmo

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det tatt noen rundetider?? Hvilke biler/rundetider ble det i så fall?

 

 

Fikk bare 4 runder, men filma en runde "in-car" da det endte i motorhavari pga for mye G i svingene(blir tørrsump til neste treff:) ut ifra filmen fikk vi tatt tida til å være ca1:48 og da var det "rolig" kjøring i ca 25sek rundt nordpolen + at det var første gang jeg kjørte bilen, så er klart potensiale til forbedring.

 

Ikke dårlig for en fransk fwd? eller hur Mr.Bangås? :D

 

Link til filmen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger litt bilder i bildetråden min :)

Ta en titt og legg gjerne igjen en kommentar :)

 

http://www.bilforumet.no/medlemmers-egne-bilder/169187-stian-s-bildetr-d-update-acr-and-celica-6.html#post2236532

 

En annen ting, Morten Bangås & Co. Knall jobb dere gjør, fortsett sånn, det blir bare bedre og bedre dette her :)

Takk for et knallbra treff! :)

Stian

- 93 Toyota Supra TwinTurbo

 

www.twinsturbo.com www.gt300.no www.tevodekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kommet meg selv til sommertreff enda , men satser på høst treffet

 

 

men om det er så mye fyll som folk sier/skriver , veit jeg ikke om jeg gidder å opp dit

 

bil å alkohol har ingen samenheng !

 

er det mulighet for å ha en partycamp på utsiden av området vil vell det være å foretrekke for oss som er der for bil å ikke fyll .

 

greit at noen tar seg 1 kveldspils til maten bare for kosen ,

 

ang vakter må det vell gå ann å leie inn en MC klubb eller lignende ?

 

er jeg helt på jordet ?

 

håper på Høst treff :D

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kom til å tenke på, var teknisk kontroll på Fredag.. Nå har jeg ikke hatt med bil på sommertreff før, så vet ikke hvordan det har vært tidligere år..

 

Ankom banen ganske nøyaktig rundt kvart over 10 på Fredagsmorgen. Fikk lasta av A4'en og parkert trekkbilen og tilhengeren.

Kjørte rundt go-cartbanen og bort der det alltid har vært teknisk før, men fikk beskjed om å stille meg køa som allerede startet ved utslippet. Sto i den køen ca fra 10:30 til 11:30 (siden det var kun en som sjekka bilene).

 

Ved denne tiden så hadde det i tillegg begynt å bli kø fra motsatt side, så den ene personen som hadde teknisk godkjente faktisk to separate køer. Da får plutselig alle vi som sto i den første køen beskjed om at veien var enveiskjørt, og at vi måtte stille oss i motgående kø..

 

Derav over 30 nye minutter og vente i kø. Lyver vel ikke om jeg sier jeg sto i over to timer for å få bilen gjennom denne kontrollen. Noe en kar i Cosworth-Sierra bak meg kan bekfrefte :P

 

Håper det blir gjort noe med dette til August iaffal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også treffene fungerer bedre og bedre, men håper ikke de vokser mere:)

 

Lurer litt på hvorfor/hvordan det har seg at noen ikke trenger stå i kø for å kjøre?

Noen (ganske mange) praktiserer å kjøre seg inn på banen uten å kjøre gjennom pit, er det noen som er høyere prioritert? Gjorde det selv en gang for å se, da jeg bare skulle ut å ta en runde for å test kjøre.

 

Takker også til alle der nord, folk er veldig hjelpsomme der oppe og det er veldig trivelig når det oppstår problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår