Gå til innhold

Sommertreff - Acr'08

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Grom film Spirit of åsen. Kan sikkert diskuteres hvem som burde vinne og komme på de 3 beste plassene. Men de dømmer på fart, mest vinkel, røyk og show. Syns jeg er meget tidlig ute med oppstell og røyk på denne fimen.

 

http://s277.photobucket.com/albums/kk66/geirauer/?action=view&current=MVI_2135.flv

 

Tøft yngve.. litt bedre enn jeg klarte med volvoen;)

 

Mvh steffen.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 555
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der blir for dumt.. Mener du at man skal sette opp to klasser i breisladden? En for biler det er lett å drifte med, og en for biler som er jævlig vanskelig å drifte med?

 

Jeg svelger ikke den der gitt. Enhver bakhjulstrekker er "lett" å drifte med så lenge oppsettet er riktig og sjåføren vet hva han holder på med.

 

Forøvrig så aner jeg ikke hva dommerne går etter når de bedømmer slæddinga.

 

 

Misforstå meg ikke her..Jeg mener absolutt ikke at det skal være to klasser, men jeg mener at det kan gå an å ha et viss skjønn på hva slags biler som vinner..Se f.eks på Gatebil. Første gangen Hafsengen vant breisladden med WRC escorten så var ikke det pga av han hadde den fineste skrensen, men pga av han gjorde det med en 4-hjulstrekker!

 

Og som du sier, det har mye med oppsett av bilen ja. Tenk deg selv da, hvilken bil er det enklest å justere forstilling og bakstilling optimalt for drifting til? En 37 år gammel Volvo, eller en 90 talls Nissan 200sx??

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom film Spirit of åsen. Kan sikkert diskuteres hvem som burde vinne og komme på de 3 beste plassene. Men de dømmer på fart, mest vinkel, røyk og show. Syns jeg er meget tidlig ute med oppstell og røyk på denne fimen.

 

http://s277.photobucket.com/albums/kk66/geirauer/?action=view&current=MVI_2135.flv

 

Misforstå meg heller ikke her. Jeg syns at du fortjente seieren, for du hadde en veldig finn oppstilling og enormt mye røyk, og for ikke å snakke om den farten du hadde inn i svingene da..Eneste jeg stussa på var at 142`n ikke en gang kom blant topp 3.

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra leserinlegg i Ranablad :-)

 

 

http://www.ranablad.no/debatt/article3618321.ece

Meget bra innlegg...

 

Tok ut et sitat:

"stevnet vokser for hver gang, og stevnet gir håp om at denne banen kan bli det den var tenkt å bli en gang. Dette synes vi sommertreff fortjener honnør for"

 

Må no vel være bra for "banen" at noen klarer å lage til noe med en intektskilde så det er verd å holde banen igang.

Synes forøvrig at eierne av banen virker meget passive når det gjelder drift av denne banen.Burde vært noen "ildsjeler"med bensin i blodet som hadde med drifta å gjøre.Ser jo at ting kunne vært gjort mye bedre for å både tjene penger og utvikle banen for motorsport av nyere dato.Men det må jo være ei "guds løkka" at di som engang har gjort grunnarbeidet på denne banen tydeligvis har lagt seg på et extremt høyt nivå i forhold til "vanlig veistandard"...Er faktisk imponert over hvor godt asfalten holder seg etter 12-13 sesonger med vinter/sommer.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig bedømming av breisladd konkeransen. Var flere eldre og ikke så pent lakka biler der som heller hadde fortjent det. Men men er vel blitt sånn nå, at du må kjøre japanks familiebil, som har blit brukt i et par tre bilfilmer for å vinne noe her i livet;)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig bedømming av breisladd konkeransen. Var flere eldre og ikke så pent lakka biler der som heller hadde fortjent det. Men men er vel blitt sånn nå, at du må kjøre japanks familiebil, som har blit brukt i et par tre bilfilmer for å vinne noe her i livet;)

 

Der traff du spikeren på hodet. Lindgren vant fordi han hadde finest lakk....

 

Jeg satt som hoveddommer i breisladden og jeg så vel litt mer kritisk på sladdene enn de fleste som var publikum. Jeg hadde også 2 andre dommere sammen med meg som var enige om plasseringene. Lindgren var uten tvil best. Størst fart, best vinkel og tidligst oppsett i svingen. 2, 3 og 4 plass var utrolig lik. 142'en hadde MYE røyk men kom dessverre litt for sent igang med sladden på finalerunden slik vi så det. Dermed havnet den på 4 plass og utenfor pallen.

 

Nivået på breisladden i år var ekstremt mye høyere enn tidligere, og dømmingen var vanskeligere enn noen sinne. Mener likevel at vi gjennførte en rettferdig konkurranse. Kanskje ikke alle av dere vet at det er kun finalerunden som teller?? Første runde er kun kvalifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der traff du spikeren på hodet. Lindgren vant fordi han hadde finest lakk....

 

Jeg satt som hoveddommer i breisladden og jeg så vel litt mer kritisk på sladdene enn de fleste som var publikum. Jeg hadde også 2 andre dommere sammen med meg som var enige om plasseringene. Lindgren var uten tvil best. Størst fart, best vinkel og tidligst oppsett i svingen. 2, 3 og 4 plass var utrolig lik. 142'en hadde MYE røyk men kom dessverre litt for sent igang med sladden på finalerunden slik vi så det. Dermed havnet den på 4 plass og utenfor pallen.

 

Nivået på breisladden i år var ekstremt mye høyere enn tidligere, og dømmingen var vanskeligere enn noen sinne. Mener likevel at vi gjennførte en rettferdig konkurranse. Kanskje ikke alle av dere vet at det er kun finalerunden som teller?? Første runde er kun kvalifisering.

 

Takk for svaret. Bestandig best å få høre hva dommerne selv mener..Og det har du helt rett i, nivået var meget høyt!

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

Hei

det er jo gammle bilen min det der ... vel og merke før den ble bygget opp til det du har der .. ;)

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår