volvo264 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 holder for tiden på å bygge om bilen "nyetype 760" motor og gir er på plass fra 960en, so står el-nettet for tur.. lurer på om noen har peiling eller erfaring, om at noe fra el-nette til 760en går over ens, med el-nettet fra 960en...eller om ALT må ut, og ALT fra 960en inn.. 960en er foresten ein 91mod, og automatkassen er byttet ut med manuell.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 ALT ut, ALT inn, er det letteste, tror jeg. To helt forskjellige motornett, og hvis du skal ha dash osv fra 960, er det jo andre plugger der og. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 ALT ut, ALT inn, er det letteste, tror jeg. To helt forskjellige motornett, og hvis du skal ha dash osv fra 960, er det jo andre plugger der og. hmm...likt dash på min 760 og den 960en eg hadde..vertfall so likt eg kan huske i mine øyner..hadde vertfall håp om kansje isokontaktene fra torpedo og alt bakover til baklys osv var likt.. nyere 760 å eldre 960 er no nogså lik i seg sjøl i grunnen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Lurer på dette selv, har 88 mod 760 jeg å, og skal sette i 960 motor. Ot men var det mye tilpassing for å få i motor og gir? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 allt som har med den gammle innsprøytninga er bare å rive ut iallefall. Går fint å legge opp nytt seperat,jobben er å fjerne det gammle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Lurer på dette selv, har 88 mod 760 jeg å, og skal sette i 960 motor. Ot men var det mye tilpassing for å få i motor og gir? eg brukte 940 travers, ellers so går motoren rett i i grunnen. 760 traversen må vertfall byttes. men er vell ingen andre modifikasjona i grunnen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 allt som har med den gammle innsprøytninga er bare å rive ut iallefall. Går fint å legge opp nytt seperat,jobben er å fjerne det gammle. til motor styringen må vekk veit eg, men alt de som ligger under dashen ellers? og de som går videre bakover...finner de i grunnen ut når eg bejynder på de, men litt greit å vite som en baktanke Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 til motor styringen må vekk veit eg, men alt de som ligger under dashen ellers? og de som går videre bakover...finner de i grunnen ut når eg bejynder på de, men litt greit å vite som en baktanke Hvorfor skal du gjøre noe med det da? alternativet blir å rive ut det som har med motor å gjøre og legge opp nytt seperat motorel eller å bytte hele bilens ledningsnett. enkelt og greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 eg brukte 940 travers, ellers so går motoren rett i i grunnen.760 traversen må vertfall byttes. men er vell ingen andre modifikasjona i grunnen kan bruke traversen som står i bilen også. Passer den også.. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hvorfor skal du gjøre noe med det da? alternativet blir å rive ut det som har med motor å gjøre og legge opp nytt seperat motorel eller å bytte hele bilens ledningsnett. enkelt og greit. er no vell ei go løysning det da.. men har ikkje so mykje peiling på akkorat de der. plug and play er greiest for meg i grunnen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 kan bruke traversen som står i bilen også. Passer den også.. åå? jau, kan godt vere de..men bare byttet den eg=) Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 hmm...likt dash på min 760 og den 960en eg hadde..vertfall so likt eg kan huske i mine øyner.. Jeg antar det bør være så godt som det samme på 760 88-90 og 960 91-94...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Passer gir kassa fra 760in over på 960 motoren a? eller må den være fra 960? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Passer gir kassa fra 760in over på 960 motoren a? eller må den være fra 960? Det er helt forskjellig kåpe på girkassene til B280 og B6304. Så du må nok bruke 960kasse med mindre du vil ha noe manuell av noe slag. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.