Gå til innhold

88mod 760 + B6304F

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

holder for tiden på å bygge om bilen "nyetype 760" motor og gir er på plass fra 960en, so står el-nettet for tur..

lurer på om noen har peiling eller erfaring, om at noe fra el-nette til 760en går over ens, med el-nettet fra 960en...eller om ALT må ut, og ALT fra 960en inn..

960en er foresten ein 91mod, og automatkassen er byttet ut med manuell..

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT ut, ALT inn, er det letteste, tror jeg.

To helt forskjellige motornett, og hvis du skal ha dash osv fra 960, er det jo andre plugger der og.

hmm...likt dash på min 760 og den 960en eg hadde..vertfall so likt eg kan huske i mine øyner..hadde vertfall håp om kansje isokontaktene fra torpedo og alt bakover til baklys osv var likt..

nyere 760 å eldre 960 er no nogså lik i seg sjøl i grunnen

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på dette selv, har 88 mod 760 jeg å, og skal sette i 960 motor. Ot men var det mye tilpassing for å få i motor og gir?

eg brukte 940 travers, ellers so går motoren rett i i grunnen.

760 traversen må vertfall byttes. men er vell ingen andre modifikasjona i grunnen

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allt som har med den gammle innsprøytninga er bare å rive ut iallefall.

Går fint å legge opp nytt seperat,jobben er å fjerne det gammle.

til motor styringen må vekk veit eg, men alt de som ligger under dashen ellers? og de som går videre bakover...finner de i grunnen ut når eg bejynder på de, men litt greit å vite som en baktanke

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til motor styringen må vekk veit eg, men alt de som ligger under dashen ellers? og de som går videre bakover...finner de i grunnen ut når eg bejynder på de, men litt greit å vite som en baktanke

Hvorfor skal du gjøre noe med det da?

alternativet blir å rive ut det som har med motor å gjøre og legge opp nytt seperat motorel eller å bytte hele bilens ledningsnett.

enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du gjøre noe med det da?

alternativet blir å rive ut det som har med motor å gjøre og legge opp nytt seperat motorel eller å bytte hele bilens ledningsnett.

enkelt og greit.

er no vell ei go løysning det da..

men har ikkje so mykje peiling på akkorat de der.

plug and play er greiest for meg i grunnen

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider