Gå til innhold

2.0 turbo?

Ranger emnet

hwessel

Anbefalte innlegg

Lurer på å gå til anskaffelse av en V70, hva skalgs motor er å anbefalle? må ha litt krefter da jeg drar en del tilhenger, men ikke for høyt forbruk igjen heller, hvordan er 2.0 turbo motoren? Er dette en bra motor? lite med diesel til salgs!

Tenker på den første utgaven av V70 her.

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å gå til anskaffelse av en V70, hva skalgs motor er å anbefalle? må ha litt krefter da jeg drar en del tilhenger, men ikke for høyt forbruk igjen heller, hvordan er 2.0 turbo motoren? Er dette en bra motor? lite med diesel til salgs!

Tenker på den første utgaven av V70 her.

Takker for alle innspill :)

Har selv en 2.0 LT 180 hk.Absolutt en god motor som går relativt rimelig hvis alt er i orden .Drar rundt litern på blandet og 0.8 på langkjøring.Min er riktig nok chippet til 230 Hk og da følger det med en god stigning i dreiemomentet som gjør kjøring med henger til en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2001 mod 2.0t import fra sverige med motorbetegnelse b5204T5 !! Er det da 225 hk i den??

Må si da blir jeg positivt overrasket......hehe

:omfg

Du må jo greie å merke om det er 225 eller 160hk...!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den ble til 163hk.

Jeg har 180hk utgaven men synes ikke den er så sprek som mange vil ha det til.

Har mest lyst til å bytte til en 2003 -> V70R men de er litt dyre enda:volvsmile

Kan være enig med deg i at den ikke er altfor sprek i orginal stand,men det er jo også en relativt tung bil,men bilen går da godt nok og den er helt ok og dra henger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det veldig mye surr som var skrevet..

Man fikk fortsatt tak i 2.0T 180Hk etter at 163`n kom. Selv har vi en 2002 2.0T 180Hk. Sikker på at ikke noen blander med diesel her? 163hk`n bensinturbo kom på S80, men også her tok mer eller mindre 180Hk over etterhvert. Skjønner ikke hva de skulle med den 163hk utgaven egentlig..hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider