Gå til innhold

ok nå er jeg rød på overkant til lilla pga ladetrykk som forsvinner

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg brukt ny a4 1.8t

har sliti med lavt ladetrykk som kommer og går. noen ganger går bilen som ei kule andreganger må jeg ned i 2 for komme opp en liten bakke, å lade trykket er på usle 0.14 bar.

 

det hele begynte med at bilen ikke dro i det hele tatt skikkelig dau. så fikk jeg beskjed at det sikkert var turboen som hadde tatt kvelden, men bilen ryer ikke no mer en normalt bruker kanksje litt i overkant bensin men ikke mye, ligger på 0.9 på mila blandet kjøreing å mye av på gassing. men tilbake til problemet, etter at jeg har sjekket turboen uten å finne noen feil tok jeg å renset lmm med gass spjel rens. å når jeg kjørte igjen da var bilen litt kvassere å kjøre så tenkte at det måtte være problemet å dro å bestilte en ny lmm og tok alt med ro resten av dagen.

 

i dag fikk jeg ny lmm dro å byttet den å det virket som om alt var ok, men det varte ikke lenge så begynte den å gå ræva igjen

er det noen som har en smule peil på noe jeg kan gjøre før jeg går til innkjøp av en ny turbo. noen som har no utstyr eller kjenner noen med god peil på disse bilene som kan gi meg et hint om hva som er feil? for jeg finner ikke no, å mener at turboen er ok ikke no slakk, ikke noe røyk, ikke noe knekte stag, turbinen går rundt har klart å den rød så den må jo jobbe. eller er det jeg som forventer at den er mye spreker en hva den er orginalt?

 

har hatt en slik audi før dog chippet å den dro jo godt så jeg skikkelig merket det, den jeg har nå er dau som ei sild

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dumt spørsmål! hvor står spjelet? mener du den slangen fra insugsmanifoilen som går ned på wastgate ventilen?

 

har ikke lest ut feil koder skal gjøre det i morgen.

kan dårlige plugger ha innvirkning på lade trykket?

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seff de har jeg ikke kikket på.

å sorry med slange til wastgate. er ei stang der, men mente den klokka som ligger litt på nedsiden av turboen, går en slange fra den og opp til innsugsmanifoilen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg brukt ny a4 1.8t

har sliti med lavt ladetrykk som kommer og går. noen ganger går bilen som ei kule andreganger må jeg ned i 2 for komme opp en liten bakke, å lade trykket er på usle 0.14 bar.

 

det hele begynte med at bilen ikke dro i det hele tatt skikkelig dau. så fikk jeg beskjed at det sikkert var turboen som hadde tatt kvelden, men bilen ryer ikke no mer en normalt bruker kanksje litt i overkant bensin men ikke mye, ligger på 0.9 på mila blandet kjøreing å mye av på gassing. men tilbake til problemet, etter at jeg har sjekket turboen uten å finne noen feil tok jeg å renset lmm med gass spjel rens. å når jeg kjørte igjen da var bilen litt kvassere å kjøre så tenkte at det måtte være problemet å dro å bestilte en ny lmm og tok alt med ro resten av dagen.

 

i dag fikk jeg ny lmm dro å byttet den å det virket som om alt var ok, men det varte ikke lenge så begynte den å gå ræva igjen

er det noen som har en smule peil på noe jeg kan gjøre før jeg går til innkjøp av en ny turbo. noen som har no utstyr eller kjenner noen med god peil på disse bilene som kan gi meg et hint om hva som er feil? for jeg finner ikke no, å mener at turboen er ok ikke no slakk, ikke noe røyk, ikke noe knekte stag, turbinen går rundt har klart å den rød så den må jo jobbe. eller er det jeg som forventer at den er mye spreker en hva den er orginalt?

 

har hatt en slik audi før dog chippet å den dro jo godt så jeg skikkelig merket det, den jeg har nå er dau som ei sild

 

Napp av slangen til WG i et par minutter og ta deg en tur.Lader turboen din skikkelig da så vet du at det ikke er den som er årsaken.Du får sannsynligvis en feilkode da på høyt ladetrykk,men den er bare å slette etterpå"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, dette her er vært å fortelle. blei litt ammper siden jeg ikke fant noen feil så tenkte hvis turboen er så ræva skal jeg f... kjøre den ræva så fant meg en indre promille vei å begynt å tømme gira innover skogen. så kom det som et skudd fra åpen himmel, et skikkelig poff i potta å ei god røyk sky ut potta, jeg tenkte i brøkdelen av sekundet etter det smalt at der tok heile driten kvelden. så bremset ned for å stoppe å ringe falken. men så la jeg merke til at det ikke kom no røyk ut av pottene så tok avgjørelsen å ga gass igjen å da gikk bilen som bare det =) så den har enten vært utrolig dau kjørt av forige eier eller så vet ikke jeg hva det var har sliti med bilen i 2 dager nå.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for det samme på en golf 4,og der var det noe surr med en magnetventil mener jeg.

 

Var på tur i sverige,og den turen gikk treigt etter hvert..

 

pleier det nå magnetventilen ikke vil være med mer hehe.

mister jo alt ladetrykk til slutt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår