Gå til innhold

Vindusviskeren døde

Ranger emnet

Kimla

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Astra 96-modell.

Kjørte til skolen i dag, det regnet litt, naturlig nok ville jeg bruke vindusviskerene.

Funket med en gang, men så plutselig når jeg skulle begynne å viske igjen (etter å ha slått de av) så ville den ikke. Hører fremdeles klikket når jeg tar vindusviskerspaken oppover (for å viske), men ingen rekasjon eller bevegelse på viskerene. Snakker om viskerene foran hvis noen er trøtte i dag ;) (Som jeg er).

Prøvde å sjekke sikringen, den så fin ut, men satt i en ny en for sikkerhetsskyld, fremdeles ingen virkning.

Noen som har vært borte i det samme problemet, eller har en løsning?

Håper jeg ikke må grave ut hele dashbordet (hvis det er der motoren er) for å få fikset dette...

Er forresten ingen guru på bilmekk, så enkle ord :)

Håper på kjapt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et vindusviskerrele i sikringsboksen vil jeg tro, du kan jo sjekke ut det. Vil tro Astra F bruker et ordinært relè istedet for multimern i Astra G.

Er det ikke relèet heller så er det vel bare viskermotoren igjen. Denne når du fra motorrommet, du må få av plasten nederst på ruta og nok ta av viskerne for å få alt av. Panseret kan være litt i veien, men du trenger ikke ta det av. Lykke til!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et vindusviskerrele i sikringsboksen vil jeg tro, du kan jo sjekke ut det. Vil tro Astra F bruker et ordinært relè istedet for multimern i Astra G.

Er det ikke relèet heller så er det vel bare viskermotoren igjen. Denne når du fra motorrommet, du må få av plasten nederst på ruta og nok ta av viskerne for å få alt av. Panseret kan være litt i veien, men du trenger ikke ta det av. Lykke til!

Takker.

Har sett på vindusviskermotoren, sitter litt kronglete til, men får den nok av hvis jeg må det. :)

Når du sier vindusviskerrele, hvor sitter det, i motorrommet? Vet at det er masse sikringer inne i kabinen "over venstrebenet".

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i et koplingsskjema for dette? Har ikke Haynes boka dessverre.

Har drevet å plugget ut koblingen til vindusviskerbryteren (ved siden av rattet der.. ), og sjekket om det er noe spenning når jeg har tenning på. Det er spenning noen steder (går ut fra at brun er jording), men skjønner meg ikke så mye på det. Har hørt at det muligens kan være bryteren, er dette sannsynlig?

Igjen, håper på kjapt svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvis du ikke har fått fikset det enda så er det mulig dette kan hjelpe litt.

Hvis du hører at det klikker når du beveger spaken for vidusviskerene, er det releet du hører. Releet sitter øverst i sikringsboksen. Det er meget sjeldent at releet går..

Jeg har hatt samme problem og det var fukt, rust og skitt i motoren. Litt smøring og litt forsiktig makt på motorstaget, så løsnet det. Smurte godt opp mens motoren gikk, og nå virker alt veldig bra.

Hvis det ikke løsner må du nok bytte motoren. Litt trangt, men ingen umulig oppgave.

Billigste delen jeg fant var på carparts.no

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...