Gå til innhold

Coder

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Driver å feilsøker S10èns ABS bremser. jeg har fått opp flere coder men finner ikke ut hva de betyr:

Code 23. Erratic Rigth front speed sensor.

Spessielt ordet ERRATIC.

Code 28. Erratic speed sensor signal.

Resten av codene er.

Disse skjøner jeg sånn halvveis:

Code 21. rigth front speed sensor or circuit open.

Code 81. Brake switch circuit shorten or open.

Hjelp taes imot med takk.:web

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode 23: Ordet betyr noe som "ustødig, ustabil", og vil si at signalet kommer og går, noe kode 21 hinter om at det er dårlig kontakt noe sted, hvis den virker av og til.

Kode 28 kan være i sammenheng med kodene over, eller har du noe info som tilsier at denne koden er for føleren for mellomakselen, på transferkassa? Antar at du har 4x4.

Kode 81 sier at ABS-styreenheten ikke får beskjed om du bremser eller ikke, ville tro koden settes hvis ABS løses ut uten at det er registrert bremsing. Sjekk uansett bremselysbryteren, om det er en separat kontakt til ABS- og/eller lockup-styring der, som ikke har strøm eller er på tur på noen måte.

Happy hunting :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode 23: Ordet betyr noe som "ustødig, ustabil", og vil si at signalet kommer og går, noe kode 21 hinter om at det er dårlig kontakt noe sted, hvis den virker av og til.

Kode 28 kan være i sammenheng med kodene over, eller har du noe info som tilsier at denne koden er for føleren for mellomakselen, på transferkassa? Antar at du har 4x4.

Kode 81 sier at ABS-styreenheten ikke får beskjed om du bremser eller ikke, ville tro koden settes hvis ABS løses ut uten at det er registrert bremsing. Sjekk uansett bremselysbryteren, om det er en separat kontakt til ABS- og/eller lockup-styring der, som ikke har strøm eller er på tur på noen måte.

Happy hunting :)

Jeg håpa du kom på banen og svarte meg, jeepp det er en 4x4 og den har hvist en føler for hvert hjul,men som du sier happy hunting, tar vel å fikser bremselysbryteren først, så nullstiller jeg, kjører en tur og tar så ut nye coder, men som sagt sleit med ordet erratic:web

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned en orbok som heter clue, den er genial. Hvis du har en sensor på hvert hjul så sjekk at ikke giverkransen på hvert hjul er full av rustspon som gir falske signaler.

Kona har clue på arbeids PCèn sin, men erratic hadde en heller dårlig oversettelse, også koster jo clue, penger også. Ja jeg får ta av hjula å blåse reint:ex_machin bilen er full av et sandlag fra forrige eier, masse dritt innimellom over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider