Gå til innhold

Demper problem!! HJELP:)

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Heisann..

Hørte av en kamerat av meg som har litt peil på å skru bil at en skrue på demper tårnet bak ikke var helt skrudd fast..

Og nå dreiv jeg å skrudde litt å hadde fått tak i verktøy som passa der.. så jeg tok i en halv runde. (med klokka) stramma.. Plutselig så begynner dempern å gå opp over.. Skjønte ikke stort mye.. Og nå vil den ikke sitte der.. kan dytte den ned i dempern igjen men når jeg begynner å vugge litt på dempern, så popper den opp igjen.. kan ta bilder senere å kommer med det løped av kvelden. HÅPER noen har vært borti dette.. Håper dette er bare en baggatell og ikke at dempern er føkked..

Vanskeligt å beskrive.... så skal jeg få prøvd å tatt noen bilder..

Noen som vet hva som har skjedd?

Kommer tilbake med bilder

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer bilder.. da kanskje skjønner dere problemet mitt litt bedre...

1.

1.jpg

2.

2.jpg

3.

3.jpg

Kan dere forklare hvorfor denne ikke bare vil bli der nede hvor den var:)??? jeg er ett ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by G60Turbo

det mangler en låsering muligens...... noe er rustet bort!

Hvor denne låseringen da?.. for jeg har gjorde ikke annet enn å skru en halv runde på den.. tok ikke av en mutter eller ring..

Den bare spretter opp.. Hard å dytte ned.. så spretter den opp igjen.. skjønner ikke helt at noen skrur der oppe kan gjøre at den skal sprette OPP.. det er vel heller det at den ikke skal falle NED

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har vært borti detta jeg.. hvis du ser på bilde nr 2, av dem du posta, så ser du et hakk i demperstanga, som det skal sitte en låsering i, når den ikke sitter der, så spretter demperen opp sånn som nå. Det er faktisk bare denne låseringen som holder demperen fra å sprette opp i bagasjen.

Lett å fikse da heldigvis.. bare skru opp mutterne på toppen sånn at demperen detter ned, med litt fikling får du ringen på plass uten no store problemer.. Bare stikk på skrapern og finn en ring fra en annen bil først, evt om du har noen gamle dempere liggende.. det hadde jeg ;)

Er ikke no farlig å kjøre med det heller da, tror jeg kjørte i 2uker før jeg gadd å fikse det.

eneste som skjer, er at bilen blir veldig "slapp" på ene sida.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Vantage

hehe.. har vært borti detta jeg.. hvis du ser på bilde nr 2, av dem du posta, så ser du et hakk i demperstanga, som det skal sitte en låsering i, når den ikke sitter der, så spretter demperen opp sånn som nå. Det er faktisk bare denne låseringen som holder demperen fra å sprette opp i bagasjen.

Lett å fikse da heldigvis.. bare skru opp mutterne på toppen sånn at demperen detter ned, med litt fikling får du ringen på plass uten no store problemer.. Bare stikk på skrapern og finn en ring fra en annen bil først, evt om du har noen gamle dempere liggende.. det hadde jeg ;)

Er ikke no farlig å kjøre med det heller da, tror jeg kjørte i 2uker før jeg gadd å fikse det.

eneste som skjer, er at bilen blir veldig "slapp" på ene sida.

Må jeg av med dempern? eller er det en lettere måte å komme til undersiden der å få montert denne låseringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by SpeedWell

Synes jeg ser den låseringen på bilde nr 2 jeg.

Jeg ser hakket.. men ikke noe låsering der.. Den låseringen må jo sitte på undersiden.. sånn at den holder dempern nede.. om jeg fester enn låsering der nå spretter jo dempern fortsatt opp.. må være noe som holder den igjen på undersiden der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by AXi0N

Jeg ser hakket.. men ikke noe låsering der.. Den låseringen må jo sitte på undersiden.. sånn at den holder dempern nede.. om jeg fester enn låsering der nå spretter jo dempern fortsatt opp.. må være noe som holder den igjen på undersiden der

hadde jeg kunna uppet bilde hadde du fått en liten sjekkliste med deler på fjørbeinet bake.

ta ut fjørbeinet og sammenlign, så burde du fort se hva du mangler og hva som gjør at den ikke henger på plass! (hvis du hadde hatt bilde..)

evt send emailen din på pm

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider