Gå til innhold

Demper problem!! HJELP:)

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

hvis du tar ut hele fjørbeinet da.. løsner de to mutterne på toppen og gjennomgangsbolten nederst på demperen i rammevangen. så kan du sette på låsering, og smelle det sammen i riktig rekkefølge. Det hele er gjort på 10min.

Og samma å fast bakakselen er, vil bilen krenge mer på den sida, iogmed at det bare er fjøra som holder igjen, og ikke demperen.

Ikke no problem å kjøre sånn, men det medfører jo dobbelt så stor belastning på den låseringen som sitter på motsatt side.

Jeg oppfordrer ikke på noen måte til å kjøre med det, men å flytte bilen fra A til B er ikke noe problem. F.eks til et verksted e.l)

Kan sende deg bilder pr. mail, med steg-for-steg fremgang, hvis du ikke skjønte detta ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Vantage

hvis du tar ut hele fjørbeinet da.. løsner de to mutterne på toppen og gjennomgangsbolten nederst på demperen i rammevangen. så kan du sette på låsering, og smelle det sammen i riktig rekkefølge. Det hele er gjort på 10min.

Og samma å fast bakakselen er, vil bilen krenge mer på den sida, iogmed at det bare er fjøra som holder igjen, og ikke demperen.

Ikke no problem å kjøre sånn, men det medfører jo dobbelt så stor belastning på den låseringen som sitter på motsatt side.

Jeg oppfordrer ikke på noen måte til å kjøre med det, men å flytte bilen fra A til B er ikke noe problem. F.eks til et verksted e.l)

Kan sende deg bilder pr. mail, med steg-for-steg fremgang, hvis du ikke skjønte detta ;)

Skjønte litt mer nå ja.. hmm.. Oki..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

glemte å skrive at det er greit å ha begge bakhjula i lufta samtidig når du skal ha ned fjørbeinet, for da senker du hele bakramma noen cm.

Får se hva jeg gjør.. om jeg bare kjører'n rett ned på verksted eller om jeg prøver fikse dette selv.. er ikke så kjent med dempere, så redd jeg skal gjøre det ødelagte værre:) hehe..

men takk for hjelpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

hehe.. har vært borti detta jeg.. hvis du ser på bilde nr 2, av dem du posta, så ser du et hakk i demperstanga, som det skal sitte en låsering i, når den ikke sitter der, så spretter demperen opp sånn som nå. Det er faktisk bare denne låseringen som holder demperen fra å sprette opp i bagasjen.

Lett å fikse da heldigvis.. bare skru opp mutterne på toppen sånn at demperen detter ned, med litt fikling får du ringen på plass uten no store problemer.. Bare stikk på skrapern og finn en ring fra en annen bil først, evt om du har noen gamle dempere liggende.. det hadde jeg ;)

Er ikke no farlig å kjøre med det heller da, tror jeg kjørte i 2uker før jeg gadd å fikse det.

eneste som skjer, er at bilen blir veldig "slapp" på ene sida.

skjedde samme hos meg når jeg sku bytte dempere bak en gang..

var bare og ha opp at bilen bak, ha av dempern og snu låse ringen så den gikk i sporet sitt..

hehe begynte å lure når den stakk opp.. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by passat kara

skjedde samme hos meg når jeg sku bytte dempere bak en gang..

var bare og ha opp at bilen bak, ha av dempern og snu låse ringen så den gikk i sporet sitt..

hehe begynte å lure når den stakk opp.. hehehe

gjorde det jeg å:) hehe.. ok.. Men hvor mye koster en sånn låsering hos mekonomen f.eks.. er det tilpasset til en type bil eller er det en låsering med spesiell størellse eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider