Gå til innhold

Xenon kit til 318i e36

Ranger emnet

Duplex

Anbefalte innlegg

Vurderer å slenge Xenon på bilen min..

Den har type H7 pærer, nå lurer jeg på om det er noe spesielt/ekstra jeg må tenke¨på når jeg skal bestille?

Følger det med blinklys og slikt i kit'et?

Link gjerne noen sider med info og bilder, og/eller egne erfaringer med bytte og EU godkjenning ;)

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er et xenon-kit så får du bare pærene og ballastene. Som du monterer i de gamle lyktene. Viss det er egne lykter med xenon så ser du jo om det bare er frontlyktene eller om blinklys følger med ;)

Gjør oppmerksom på at xenon-kit er ulovlig så lenge lyktene ikke har automatisk høydejustering...

[o] BMW E46 320cd Coupé

[x] BMW E36 328i Coupé[/url]

[x] BMW E34 520i/527i

Keep it clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha =)Og for å være på den sikre siden: Om jeg handler inn "angel eyes" i tillegg så vil dette passe sammen? :P

Har sjekka opp dette med høydejustering og Xenon, etter det jeg får med meg sier loven at man må ha (elektrisk) høydejustering, altså et slikt et hjul jeg har til å justere ned/opp lysene på bilen.. Det kan også bekreftes av broren min som har spurt biltilsynet direkte

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Angel Eyes lykter og kjøpte xenon-kit utenom til min bil.. Funker fett, men er jo ikke lovlig :) Bilen skal på verksted 21. og da skal de også stille lysene, så i det minste blender de mindre da.

MEN, vet ikke helt om jeg forstod deg rett. Men for at xenon skal være lovlig, må man ha elektronisk høydejustering som justerer seg mens man kjører. Altså feks. at lyset går litt ned når man kjører over en bakketopp og ikke at man justerer inne i bilen. Det er slik jeg har blitt fortalt.

[o] BMW E46 320cd Coupé

[x] BMW E36 328i Coupé[/url]

[x] BMW E34 520i/527i

Keep it clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonkit har ingenting med blinklys å gjøre.

Det du får med i kitet, er:

2 stk ballaster (enten 35w eller 50w)

2 stk xenonpærer

kabelsett

strips

Thats it.

Du monterer fast ballastene en plass det er gunstig, og så setter du xenonpærene inn i lyktene dine.

Koble til strøm og VIPS! har du xenon.

Skal ikke være noe problem på EU-godkjenning, med mindre du velger en altfor høy fargetemperatur så de lyser blått eller grønt :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider