scorpioman Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 har en 87 scorpio med 2.4i v6 å den er klar for å skrotes snart. Går det da an å bytte til en 2.9i? Har den gamle typen girkasse (lang) N9,passer denne på? Motorfester de samme? Det ideelle hadde vært om ledningsnettet var likt oxo,slik at man bare kunne bytte blokka/m efi på, å bytte hjernen. Håper det er noen som har skrudd mye ford her.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Er ikke helt sikker, men tror dette skal være så enkelt som du beskriver, dvs bolt on! Men du må passe på å få en 2,9 i uten kat, for at det skal passe direkte og dem er det ikke mange av! Mener de med kat har noe annerledes ledningsopplegg bl.a Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 hmm akkurat ja... trur de med kat har andre grenrør oxo. (som ikke vil passe mitt eksosanlegg) oxo lamda da. Men det du sier er at det skal gå? Får se etter donorbil rundt 88 da regner jeg med... Flere som har tro på at dette skal gå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Sier ikke at det skal, men at det kan!;) Det er egentlig samme motor Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 De passer rett om hverandre.. bare og bytte :) Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Det var det jeg regnet med ja... Har du prøvd dette selv eller kjenner noen som har gjort det? Har studert INNGÅENDE på nett og i haynes manual å mener dette er kompitabelt...Men vil ha bekreftet teorien. Fet bil du har forresten...(så bildet i en annen tråd) :dude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Sett noen som har gjort det.. Tok ikke lange tiden.. Ledninger og alt passer helt fint.. :) Min bil du mente? Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Din bil grimmi ja... :) hørt noen sa at svinghjulet måtte flyttes,dvs. ta av det på 2.9'en og bruke mitt gamle 2.4 svinghjul... Noen som vet av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 En kamerat av meg((og Grimmi såvidt jeg veit), gjorde dette på ei ukes tid, og han er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen.. hehe.. så jeg regner med det må passe rimelig rett over, ellers hadde han nok bare stått og klødd seg i hue.. Bestemt deg for å bytte eller? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scorpioman Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Har bytta motor nå ja... Men det ble til en lik den jeg hadde fra før dvs 2.4i v6. Fikk jo ingen respons på om det var kompitabelt,så jeg satset på det sikre og bytta med likt. Vært jævla kjedelig om man hadde kjøpt motor og alt,oxo når man sku heise nedi fant ut at: OI,detta går jo ikke..... Så kompisen fikk det til? Jaja,men dette gjør jeg ikke på nytt på en stund hvertfall... Pokkers slit å mas. Har bare denne bilen å det er dritkjedelig å måtte sykle på jobb mens bilen står! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 jaja.. 2.4'n går jo ikke verst den heller da. :) Bedre å være sikker på at det passer når det er bruksbilen :) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg