Gå til innhold

4x4 på Opel

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Vurdere masse forskjellige biler for tida med litt lavere pris enn jeg hadde tenkt tidligere, og ender stadig opp på Calibra, 325 og Audi 90. MÅ ha RWD eller 4WD til vinteren, vet ikke om jeg skal ha bilen til sommeren..

Så det jeg lurte på var hvilke versjoner av Opel Calibra som leveres med 4x4? Får du 2.0i 16V & 4x4??

Har også hørt at man kan få bakhjulstrekk på denne bilen, ved å fjerne sikring nr 19 eller no?? Stemmer dette, eller det bare dritpreik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

Calibra får du med 4wd i 2.0 8v

2.0 16v

2.0 16v Turbo

V6 vet jeg ikke

Du får ikke bakhjulsdrift ved å ta ut sikringen, men tvert imot,- framhjulstrekk.

8v og V6 har aldri hatt 4x4.

Skulle du ta ut sikringen, ville den stått konstant på 90-10-fordeling. Vanligvis ville den overført mer kraft til bakhjulene når den skulle det.

BRENN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

8v og V6 har aldri hatt 4x4.

Skulle du ta ut sikringen, ville den stått konstant på 90-10-fordeling. Vanligvis ville den overført mer kraft til bakhjulene når den skulle det.

Det var iallefall en 8v 4x4 calibra her,det var mistanke om att dette var en ombygd sak men etter en sjekk viste det seg att den var orginal:eek:

Men dette er et svakt system, ville som ascona ha gått for quattro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da Calibraen kom dro demobilen til den lokale Opelforhandleren av veien like før introduksjonen. Bilen var ute på en "uoffisiell" tur, og det var nok ikke meningen at den skulle kjøres med i det hele tatt. Jeg jobbet på et lakkeringsfirma som jobbet dag og natt for å få bilen ferdig til den store dagen.

Den hadde 8v og 4x4.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

Ta pekefingeren din og legg den på klitorisen din, mens du leser DETTE.

Eventuelt att du tar den tilbake der den hører hjemme på din klitoris.

Nå har det seg sånn att jeg ikke stoler på denne Daniel Kvam/crazydriver fyren din mister.

Det jeg lurer mer på er hvorfor det blir laget eksosanlegg til biler som du påstår ikke finnes.

Her finner du det du trenger lille gutt

Husk og dra opp igjen trusa, og ned igjen skjørtet ditt når du er ferdig med og kose med deg selv da lille venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider