Gå til innhold

Superb mk II - hva synes dere?

Ranger emnet

EyeLid

Anbefalte innlegg

JEg er kanskje "noe" inhabil pga ansatt hos Skoda, men synes da tsjekkerne har gjort MYE rett på nye Superben - den er rett og slett GROM! (jada, jeg vet det finnes feitere sleder, men sett ift prisklassen osv...)

Hva synes dere?

car.kak.net » The new Skoda Superb breaks cover

Superb_05.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Skoda, også da de var hekkmotorisert. Men kommer denne Superben som stasjonsvogn? Nå har jeg ikke trykket på linken enda, så jeg regner med at det står noe om det der...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør den, men ikke før 2009.

Og det er det jeg tror muligens gjør denne aktuell for endel VAG fantaster, da man ikke får A6 med firesylindret turbobensin eller turbodiesel OG firehjulstrekk. Basisen på denne Superben blir vel Passat plattformen, bare forstørret (slik Passat er ift Oct/Golf/A3 per i dag)

Dette gjør at Superb II 2.0TDI 4x4 stasjonsvogn høyst sannsynlig får noen kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 6 months later...

Har fått kikket litt mer på bilene utvendig nå i dag, har en 1.8TFSI, en 140hk DSG og en 105 manuell (om jeg forstod det rett).

En kundebil leverte vi i ettermiddag, moccabrun med beige skinn, desverre treverk og ikke alulister - hadde GARANTERT gjort et bedre inntrykk som overgang mellom beige underdel på interiøret og sorte overdelen på dashbord og dørsidene.

Forøvrig la jeg fort merke til kromdetaljene rundt AC/stereo eller hva det var - blitt ganske så elegant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

sånn da har jeg vert med å prøve å montere 3 barnestoler i baksetet på en superb. å kan rapportere om at benplassen er upåklagelig men i bredden var det elendig... er nok i praksis bare en 2+2 dette også.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider