Gå til innhold

Dårlig med lys på Sierra

|Massern|

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Sierra Coupe i stad, men etter at jeg nesten kom meg hjem igjen, så hadde jeg plutselig null lys. Det vil si, ene skiltlyset, park på høyre side, park bak på høyre side og bremselys fungerer, men ikke noe annet. Instrumentlysene lyser som før, og fulltlys fungerer på alle lyktene om jeg holder bryteren mot meg, men ikke om jeg dytter den fra meg der den står i låst posisjon.

Vet at det er en svakhet med lysbryterne på disse bilene her, men trodde da at alle lysene forsvant om det var den det var noe galt med, ikke bare noen.

Noen som har tips om hva som kan ha skjedd, eventuelt hvordan jeg kan sjekke om det er lysbryteren som er ødelagt?

Mads Kristian

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.

Prøvde med å skifte lysbryteren, fulltlysbryteren, reléer osv i går, men fant ikke ut noe om hva det kunne være. Skal nevnes at forrige eier tydelig var en fan av å leke elektriker, så det er mye uhabile koblinger ol. i motorrommet.

Men i går fikk jeg da ihvertfall koblet det sånn at jeg har nærlys om ikke annet, og fulltlyset tar jeg bare å kobler på tåkelysbryteren enn så lenge, for lys må jeg jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanske relèstyrte lys?

Se om du finner kablingen fra lysbryteren/sikringsboksen, følg denne i motorrommet og se hvordan det er lagt opp.

Hvis det er relèstyrt så kan det være et relè som har tatt kveld, eventuellt at + eller - til relèet mangler:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.

Prøvde med å skifte lysbryteren, fulltlysbryteren, reléer osv i går, men fant ikke ut noe om hva det kunne være. Skal nevnes at forrige eier tydelig var en fan av å leke elektriker, så det er mye uhabile koblinger ol. i motorrommet.

Men i går fikk jeg da ihvertfall koblet det sånn at jeg har nærlys om ikke annet, og fulltlyset tar jeg bare å kobler på tåkelysbryteren enn så lenge, for lys må jeg jo ha.

okay.. da må du nok bare prøve med prøvelampe og måle deg fram..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanske relèstyrte lys?

Se om du finner kablingen fra lysbryteren/sikringsboksen, følg denne i motorrommet og se hvordan det er lagt opp.

Hvis det er relèstyrt så kan det være et relè som har tatt kveld, eventuellt at + eller - til relèet mangler:)

Har sjekka litt med å bytte reléer osv, men uten nytte. Er stor fare at det blir som det er gjort nå, bare lagt opp noen ledninger inn til fulltlysbryteren, noen strømtyver og et relé:) Har ihvertfall blend, så det duger så lenge.

Men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider