Gå til innhold

dårlig tomgang, fusking

Ranger emnet

Sofakongen

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Før jeg begynne vil jeg berre si at jeg ikke er spesielt god på motor/mekking, så en enkel og tydelig forklaring hadde vert flott!

------------

Har en Golf II "Pasadena" 1.8 GL 91-mod

Bilen gjekk fint, starta alltid med en gong, og hadde stabil tomgang på ca 1000rpm.

Men et "uhell" fant vi ut at gummi blokka/pakningen/innsuget mellom forgasseren og motoren var så morken/dårlig at den var heilt laus.

Etter denne oppdaginga har bilen hatt dårlig og ustabil tomgang på ca 500rpm. Når den er kald må jeg gasse for å holde den i live.

Kjøre jeg på høgt turtal og tar in clutchen slite den med å holde seg i live (200-400rpm (laderlyset lyser) før den krabbe seg opp på 500-700rpm) eller dør helt av.

Når jeg skal gasse på etter en sving eller opp en bakke tar det ofte en liten stund (1-2sek) før bilen gir respons

Hadde han på verkstad der de byttet gummi pakningen/blokka/innsuget og en vakuum slange det var hull i. Nå er bilen litt bedre, men slite fremdeles med symptoma nevnt over.

Noen som har tips til hva jeg kan gjør for å få tilbake den gamle gode bilen jeg var så glad i?

P.s. på verkstedet sa de at jeg hadde en monojetronisk forgasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dere som først og fremst sliter med dette problemet må få kontrollert "forgasserflensen" som Sofakongen har fått skifta. Men siden det ikke har gitt seg noe serlig i hans tilfelle så er det mye som kan forårsake symptomene.

Når er luftfilter skifta sist- bensinfilter-tennplugger-tennkabler-fordeler/rotor ok?-ledninger i motorrom som har dårlig jording-stikk inn på monojetronic fylt med olje og drit(dårlig kontakt)-vakumslanger som er defekte-bensinen kommer fram-mye kondens i tank osv...Leverer bensinpumpa som den skal (trykk/mengde)? Lambdasonden regulerer den...?

Ser det er flere av der som har problemer,men er er vanskelig å konstantere va feilen er/ligger når en ikke har mulighet til å vere med på å feilsøke,så dere må nesten bare begynne en plass og ta steg for steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...