Gå til innhold

Jean Daniél`s A4 B6 Avant 02

Ranger emnet

JeanDaniél

Anbefalte innlegg

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mine satt ut av helv... første gang jeg skulle ha dem av.

Nå, etter ca 315 ganger, løsner de fint hver gang :)

Får prøve igjen i morgen, hvis jeg ikke bare tar turen ut til møller, men de vil neppe sette inn pærene for meg..

får se hva som skjer, det skal hvertfall være ferdig innen lørdag:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ÅOW!! Jeg fikk god hjelp av meconomen i dag å har nå startet pærebytte.

Jeg har tatt venstre side nå, men plutselig kom det opp en liten stopp.

Jo, jeg satte i lykta og starta motoren, plutselig hørte jeg et rabalder av verktøyutstyr.

Hvor er verktøyet?!? Jo visst, jeg hadde glemt å ta det vekk fra motoren så hele skrinet ramblet nedi motorrommet!:(

Nå blir det plukk plukk før jeg får tatt høyre sia.:(

Et problem folkens, Parklys dioden står bare å blinker..:s

Hva er feilen til dette??

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Allez klar!

Pærene er montert og resultatet er det hvite lyset.

Alle verktøy deler er funnet å ingen skade skjedd uten om at den ene orginale parklyspæren er gåen.

Slik ser resultatet ut:

Før:

DSC00798.jpg

Nå:

DSC00799.jpg

DSC00805.jpg

Det jeg har skiftet er:

- Halogenpærer Hovedlys H11

- Krom Blinklys P21W

- Halogenpærer Grøftelys H7

- (Har også Led pærer for parklys W5W, men de bare sto å blinket så jeg må få et svar av dere først om hva jeg skal gjøre med det for at de skal lyse klart og godt.)

En mening av folket?:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at LED'ene blinker er at du ikke har monterert motstand.

Les mer her:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-rs4-a5-s5-2001/162649-how-to-dioder-i-parklys-p-b6.html

Jeg ville fjernet de blinkene "politi-lysene" fortere enn svint.

For det første ser det skikkelig jalla ut, for det andre kan straffe seg å utgi seg som politi...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at LED'ene blinker er at du ikke har monterert motstand.

Les mer her:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-rs4-a5-s5-2001/162649-how-to-dioder-i-parklys-p-b6.html

Jeg ville fjernet de blinkene "politi-lysene" fortere enn svint.

For det første ser det skikkelig jalla ut, for det andre kan straffe seg å utgi seg som politi...

:)

Var inne å så på den, og bestilte for 10min siden motstand og noen Dioder på dioder.no

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=1067&osCsid=9a923240eb9ee47223ac97efd94dc584

ja jeg vet det med blitzene, men de er bare til pynt og blir ikke brukt offentlig.

Litt leketøy må man jo ha..:p

Trodde ikke jeg hadde noe varsler på min bil, for det kommer ikke opp noe når en pære er godt..:s

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal Onkel selge Godbilen.

En A6 1.8T 2002 modell som er knappe godt 83000km.

Bilen står her i Rogaland og er klar til levering.

Link:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14393546&sid=xz1cabsKJMI002129&pos=null&tot=null

Eller finn.no søkekode: 14393546

Vel, Tilbake til min bil..

Nå skjer det litt fortiden og nå er det soting av front sideruter som står på menyen.

Jeg har fått en pris på 1800,- + mva asså tilsammen kr 2250.

Dette vil skje i begynnelsen av September og jeg gleeeeeder meg som vanlig=)

Endelig en ny stor modd:);)

Blir dette bra montro?

Ellers så lurer jeg på en ting..

Jeg syntes det mangler noe i fronten på bilen slik at jeg får en "Breeeeedere" front, men hva må til? En lippe på nederste del av frontfanger, hvor får jeg evt tak i dette?

Kom med innspill, og om hva jeg ellers kunne gjort med bilen fremover etter soting..

Takk.:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal Onkel selge Godbilen.

En A6 1.8T 2002 modell som er knappe godt 83000km.

Bilen står her i Rogaland og er klar til levering.

Link:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14393546&sid=xz1cabsKJMI002129&pos=null&tot=null

Eller finn.no søkekode: 14393546

Vel, Tilbake til min bil..

Nå skjer det litt fortiden og nå er det soting av front sideruter som står på menyen.

Jeg har fått en pris på 1800,- + mva asså tilsammen kr 2250.

Dette vil skje i begynnelsen av September og jeg gleeeeeder meg som vanlig=)

Endelig en ny stor modd:);)

Blir dette bra montro?

Ellers så lurer jeg på en ting..

Jeg syntes det mangler noe i fronten på bilen slik at jeg får en "Breeeeedere" front, men hva må til? En lippe på nederste del av frontfanger, hvor får jeg evt tak i dette?

Kom med innspill, og om hva jeg ellers kunne gjort med bilen fremover etter soting..

Takk.:)

bilen din blir bedre og bedre, fant en leppe som du nok kan få montert, ta en titt: http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=1971

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen din blir bedre og bedre, fant en leppe som du nok kan få montert, ta en titt: http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=1971

Oja! Se der ja.

hmm, det så jo bra ut det, eller hva syntes du?

Var vel kanskje litt i det dyreste laget, men de ligger vel rundt der. Nå blir det jo først og fremst soting i beg av september, så får vi se om det blir en leppe:)

Har bare fått en mening fra deg, så håper det er andre og som kan kommentere litt.

Er alltid greit å ha flest tallet på sin side.

Takk for link:)

Noe som skjer med bilen din fortiden?=)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja! Se der ja.

hmm, det så jo bra ut det, eller hva syntes du?

Var vel kanskje litt i det dyreste laget, men de ligger vel rundt der. Nå blir det jo først og fremst soting i beg av september, så får vi se om det blir en leppe:)

Har bare fått en mening fra deg, så håper det er andre og som kan kommentere litt.

Er alltid greit å ha flest tallet på sin side.

Takk for link:)

Noe som skjer med bilen din fortiden?=)

ja alltid greit med andre sin mening.

tror den passer fint selv om den er kanskje litt dyr.

med min vil det nok skje ting etterhvert, eyelids, og bakrutespoiler og felger til våren. og soting av alle ruter.

noen tips hvor det er best og skaffe/gjøre alt detta?

blir oxo xenon 6000k i tåkelys:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja alltid greit med andre sin mening.

tror den passer fint selv om den er kanskje litt dyr.

med min vil det nok skje ting etterhvert, eyelids, og bakrutespoiler og felger til våren. og soting av alle ruter.

noen tips hvor det er best og skaffe/gjøre alt detta?

blir oxo xenon 6000k i tåkelys:)

mhmmhm:)

Jeg liker best den Autostyle vinga, den som jeg har.

Syntes det er god passform, og den buer ganske pent i bilens skulptur.

Jeg kjøpte den hos Autospar.no, men jeg finner den ikke på nettsiden. Jeg ga 1499,- for den inkl frakt osv. De har en også på Norskbildelesenter.no, men de koster en del mer. Hvis du vil så kan jeg bestille for deg i Garviks Autospars butikk som ligger her i Stavanger. så kan jeg evt bare sende den videre til deg.

Du tjener mer på det enn å kjøpe via NBS.no!

Ellers så er den spoileren Veldig lett å montere.

Jeg gjorde det selv på 4min. Brukte vanlig sikafleks.

Først presset jeg lim langs hele kanten på spoileren, deretter la jeg den forsiktig på bilen og presset hardt. jeg sto og holdt i ca 3min til den hang av seg selv, men vær obs, det kan tyte lim ut av kantene, så jeg passet på å hadde en våt fille/klut slik jeg kunne tørke det vekk før det stivnet.

Soting av ruter ville jeg gjort hos en bildekoratør e.l, men jeg hadde ikke betalt mer enn 6000kr for det.

Jeg sota bakrutene mine hos Solskjerming & Reklame her i Stvg, det kosta meg 4500kr, men skulle jeg ha helt frem så kosta det meg 6000. Jeg tvilte litt på front rutene i begynnelsen, men nå vil jeg ha dem middels sota. (slik folk kan se igjennom dem pga politi)

Nå betaler jeg 1800,- + mva svart til en dekoratør som skal ta dem i beg av september.

Felger er det jo et fett hvor du kjøper bare du finner de rette som passer til bilen.

Jeg er en stor fan av Dotz Mungello 19"/20" eller RS6 19" (disse finnes ikke i 20")

Xenonpærer finner du her, Dioder.no eller haugland.biz. Du har jo også mange andre nettsider du finner pærer på, men disse ligger her i norge å tar deg 2dager før du har dem i posten.:p

Pærene tar deg 2min å skifte i tåkelys, men det har du vel erfart allerede.:)

Hva menes med eyelids? Slike parklys som er på de nye Audier?

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhmmhm:)

Jeg liker best den Autostyle vinga, den som jeg har.

Syntes det er god passform, og den buer ganske pent i bilens skulptur.

Jeg kjøpte den hos Autospar.no, men jeg finner den ikke på nettsiden. Jeg ga 1499,- for den inkl frakt osv. De har en også på Norskbildelesenter.no, men de koster en del mer. Hvis du vil så kan jeg bestille for deg i Garviks Autospars butikk som ligger her i Stavanger. så kan jeg evt bare sende den videre til deg.

Du tjener mer på det enn å kjøpe via NBS.no!

Ellers så er den spoileren Veldig lett å montere.

Jeg gjorde det selv på 4min. Brukte vanlig sikafleks.

Først presset jeg lim langs hele kanten på spoileren, deretter la jeg den forsiktig på bilen og presset hardt. jeg sto og holdt i ca 3min til den hang av seg selv, men vær obs, det kan tyte lim ut av kantene, så jeg passet på å hadde en våt fille/klut slik jeg kunne tørke det vekk før det stivnet.

Soting av ruter ville jeg gjort hos en bildekoratør e.l, men jeg hadde ikke betalt mer enn 6000kr for det.

Jeg sota bakrutene mine hos Solskjerming & Reklame her i Stvg, det kosta meg 4500kr, men skulle jeg ha helt frem så kosta det meg 6000. Jeg tvilte litt på front rutene i begynnelsen, men nå vil jeg ha dem middels sota. (slik folk kan se igjennom dem pga politi)

Nå betaler jeg 1800,- + mva svart til en dekoratør som skal ta dem i beg av september.

Felger er det jo et fett hvor du kjøper bare du finner de rette som passer til bilen.

Jeg er en stor fan av Dotz Mungello 19"/20" eller RS6 19" (disse finnes ikke i 20")

Xenonpærer finner du her, Dioder.no eller haugland.biz. Du har jo også mange andre nettsider du finner pærer på, men disse ligger her i norge å tar deg 2dager før du har dem i posten.:p

Pærene tar deg 2min å skifte i tåkelys, men det har du vel erfart allerede.:)

Hva menes med eyelids? Slike parklys som er på de nye Audier?

okei, takker for godt og fyldig svar:)

jeg kommer tilbake til det med vinga:) hørtes fristende ut.

tror det faktisk blir dotz mugello 19" felger, takk for det tipset. Ja rutene tar jeg nok hos riis her i tønsberg tenker jeg:) hørte litt rundt og fikk høre ca 4500,- i pris der oppe.

sender deg pm ang vinge:) eyelids er øyelokk, vet ikke hvilket uttrykk som er mest brukt jeg:) ja monterte xenon i a3`n og det var lett, men er vel lettere i tåkelysa siden man sikkert ikke trenger og skjære hull for ledninger:)

tusen hjertelig for gode svar på kanskje teite spm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takker for godt og fyldig svar:)

jeg kommer tilbake til det med vinga:) hørtes fristende ut.

tror det faktisk blir dotz mugello 19" felger, takk for det tipset. Ja rutene tar jeg nok hos riis her i tønsberg tenker jeg:) hørte litt rundt og fikk høre ca 4500,- i pris der oppe.

sender deg pm ang vinge:) eyelids er øyelokk, vet ikke hvilket uttrykk som er mest brukt jeg:) ja monterte xenon i a3`n og det var lett, men er vel lettere i tåkelysa siden man sikkert ikke trenger og skjære hull for ledninger:)

tusen hjertelig for gode svar på kanskje teite spm:)

Det var ikke teite spm i det hele tatt, forumet er til for å hjelpe og skryte litt av bilene;):)

Øyelokk er vel det mest brukte ordet.

Disse finner du her, hvor jeg og Quatro_king bestilte:

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=08789&ASP=4337943&Type=Audi&Model=A4&Year=2003&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4337943[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2003[O]amp;Varegruppe=0278

De ville jeg anbefalt og lakkere selv, da det koster 160kr for en boks med spray hos et lakkeringsfirma.

Men det kan vi også komme tilbake til om ønsket.

Ja, når det gjelder skifting av pærer i grøftelys, så er det bare til å ta ut grillene. Du ser pæra med en gang du har tatt av grillen.

bare spørre hvis du lurer på noe, eller hvis noe er uklart.

alltid kjekt å hjelpe=)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her ja! ting skjer her også ser jeg:D Blir digg å få sotet frontrutene, blir et heelt annet utsende på bilen, synes jeg!

Må slenge ut noen bilder, når du har fått tatt dem!

Ja, må jo holde på til pengene ryker!;)

Bilder kommer med EN gang jeg har fått tatt dem!:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider