Gå til innhold

Jean Daniél`s A4 B6 Avant 02

Ranger emnet

JeanDaniél

Anbefalte innlegg

Det var ikke teite spm i det hele tatt, forumet er til for å hjelpe og skryte litt av bilene;):)

Øyelokk er vel det mest brukte ordet.

Disse finner du her, hvor jeg og Quatro_king bestilte:

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=08789&ASP=4337943&Type=Audi&Model=A4&Year=2003&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4337943[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2003[O]amp;Varegruppe=0278

De ville jeg anbefalt og lakkere selv, da det koster 160kr for en boks med spray hos et lakkeringsfirma.

Men det kan vi også komme tilbake til om ønsket.

Ja, når det gjelder skifting av pærer i grøftelys, så er det bare til å ta ut grillene. Du ser pæra med en gang du har tatt av grillen.

bare spørre hvis du lurer på noe, eller hvis noe er uklart.

alltid kjekt å hjelpe=)

takker, godt med tips og råd mange ganger, har titta på de øyelokka og de er jo nice. kjøpte derfra til a3`n og meget fornøyd. Men det med lakken var jeg ikke klar over, hehe. trenger jeg noe plastgrunning? og jeg trenger vel klarlakk?

og en ting til, har u no greie på quattro? synes bare min dunker litt bak når jeg har gira og slipper clutsjen. spes på 3-4 gir.

men er vel kanskje bare fordi det er permanent 4wd?

er vel kanskje ikke rekti tråd og spørre i, men slett om det blir for off-topic.:)

takke nok en gang for hjelp:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker, godt med tips og råd mange ganger, har titta på de øyelokka og de er jo nice. kjøpte derfra til a3`n og meget fornøyd. Men det med lakken var jeg ikke klar over, hehe. trenger jeg noe plastgrunning? og jeg trenger vel klarlakk?

og en ting til, har u no greie på quattro? synes bare min dunker litt bak når jeg har gira og slipper clutsjen. spes på 3-4 gir.

men er vel kanskje bare fordi det er permanent 4wd?

er vel kanskje ikke rekti tråd og spørre i, men slett om det blir for off-topic.:)

takke nok en gang for hjelp:)

hehe, nei det var ikke en annen her på forumet heller.:p

I stede for å betale kanskje 500kr for å lakkere den hos lakkerer, så gjør du det heller selv for 200kr liksom.

Klarlakk får du kjøpt på Biltema, eller andre rekvisita, det samme gjør du med grunningen. Alt finnes i spray boks å du trenger ikke mer enn 2 lag.

1. Puss litt med pussepapir. (200-500 alt etter kornene på papiret.) Puss til du får en glatt og fin flate.

2. Tørk over med en klut/fille med whitesprit for å fjerne alt støv.

3. Spray deretter 1-2lag med grunning. La tørke i ca 2timer.

(får du noen ujevnheter så bare puss nok en gang og tørk over etter grunningen har tørka.)

4. Spray på med ca 20cm avstand lakk. Vent ca 20-30min før neste lag. ps, MAX 3lag! la tørke i 3-4timer før klarlakk.

5. Klarlakk også ca 20cm avstand 2lag med ventetid på 20-30min før neste lag. vær obs, det er somregel klarlakken som lager renningene. La tørke i 8-10timer før du limer dem på lykta på bilen.

Desverre så har jeg ikke noe særlig peiling på Quattro.

Det eneste jeg vet er at når jeg feks skal Gire fra feks 4-3 så dunker det noe fælt under bilen. skulle tro den fikk for mye tilbake smell/motstand. Men dette er når jeg kjører på 4-5000 på turtall og girer ned, deretter trykker inn gassen.

Hør med LegoLego, mulig at han vet noe:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei det var ikke en annen her på forumet heller.:p

I stede for å betale kanskje 500kr for å lakkere den hos lakkerer, så gjør du det heller selv for 200kr liksom.

Klarlakk får du kjøpt på Biltema, eller andre rekvisita, det samme gjør du med grunningen. Alt finnes i spray boks å du trenger ikke mer enn 2 lag.

1. Puss litt med pussepapir. (200-500 alt etter kornene på papiret.) Puss til du får en glatt og fin flate.

2. Tørk over med en klut/fille med whitesprit for å fjerne alt støv.

3. Spray deretter 1-2lag med grunning. La tørke i ca 2timer.

(får du noen ujevnheter så bare puss nok en gang og tørk over etter grunningen har tørka.)

4. Spray på med ca 20cm avstand lakk. Vent ca 20-30min før neste lag. ps, MAX 3lag! la tørke i 3-4timer før klarlakk.

5. Klarlakk også ca 20cm avstand 2lag med ventetid på 20-30min før neste lag. vær obs, det er somregel klarlakken som lager renningene. La tørke i 8-10timer før du limer dem på lykta på bilen.

Desverre så har jeg ikke noe særlig peiling på Quattro.

Det eneste jeg vet er at når jeg feks skal Gire fra feks 4-3 så dunker det noe fælt under bilen. skulle tro den fikk for mye tilbake smell/motstand. Men dette er når jeg kjører på 4-5000 på turtall og girer ned, deretter trykker inn gassen.

Hør med LegoLego, mulig at han vet noe:)

okei, takker, skal følge guiden din:)

jaha, ja det er ikke høye dunk lissom, hvertfall ikke på min, men man bare hører det, hehe. er irriterende når man skal henge seg opp i slike småting:)

er helt sikkert helt normalt:)

check ut tråden min, montert filter;)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takker, skal følge guiden din:)

jaha, ja det er ikke høye dunk lissom, hvertfall ikke på min, men man bare hører det, hehe. er irriterende når man skal henge seg opp i slike småting:)

er helt sikkert helt normalt:)

check ut tråden min, montert filter;)

ja jeg vet ass.. har en irriterende lyd på høyre sida på bilen min fra den ene demperen, vet ikke hva det er, men MÅ fikse, jeg flipper helt ut hver gang:p

will do!:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet ass.. har en irriterende lyd på høyre sida på bilen min fra den ene demperen, vet ikke hva det er, men MÅ fikse, jeg flipper helt ut hver gang:p

will do!:)

hehe, jepp, blir helt mongo i hue av å sitte å høre etter lyder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket

Jeg har ikke fått sota bilen enda..

Pengene er der men jeg venter på mld fra han som skal gjøre det.

Skulle ta det i beg av sept sa han så vi får se hva som skjer.

Jeg har også fått praksis plass på Forusbilpleie, så skal prøve å få en skikkelig oppshining av bilen også:)

Neeeeeeeeeei:(:(

Klarte å kantkjøre den ene felgen da jeg skulle lukeparkere!

Rett før det holdt jeg på å kjøre ned en gammel dame i Sandnes sentrum, da politiet lå bak meg.

De satte ikke på sirene eller lys så jeg håpte de ikke så meg.

Jeg kjørte videre å så ikke mer i speila, helt til jeg skulle parkere. Da var politiet rett oppi rumpa på meg og en av svina kom ut, spurte etter førerkort, om jeg så hun dama som skulle gå over veien, og om jeg hadde vært borti politi før.

Han kommer tilbake etter 1min å sier: Denne gang var du skikkelig heldig. Du slapp unna flerne 1000kr i bot å du kunne risikert å mista lappen!

FLAKS, men uflaks med felgen etterpå:(

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes litt ut som uhell i uhellet;P

hehe, veldig dumt det med felgen, er utrolig fælt å skrape dem opp. Men i grunn heldig med lappen:)

hehe, hørtes ut som en dårlig dag,

bilder straks du får sota;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes litt ut som uhell i uhellet;P

hehe, veldig dumt det med felgen, er utrolig fælt å skrape dem opp. Men i grunn heldig med lappen:)

hehe, hørtes ut som en dårlig dag,

bilder straks du får sota;)

ja det var nok en dårlig dag, på veien hjem litt senere så møtte jeg politiet, de sto å rigga opp radar og 100meter lenger oppe så ble jeg stoppa iiiiigjeeen. P R O M I L L E Kontr..:p

Bilder kommer med eeeeeeeeeeen gang jeg har sota!!;)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var nok en dårlig dag, på veien hjem litt senere så møtte jeg politiet, de sto å rigga opp radar og 100meter lenger oppe så ble jeg stoppa iiiiigjeeen. P R O M I L L E Kontr..:p

Bilder kommer med eeeeeeeeeeen gang jeg har sota!!;)

haha, kjip dag ass, best å holde seg unna flaska da;)

gleder meg til bilder, og btw, hva heter fargen på bilen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider