Gå til innhold

Jean Daniél`s A4 B6 Avant 02

Ranger emnet

JeanDaniél

Anbefalte innlegg

Velvel, for å oppdatere litt så:

Har ikke viskerene mine vært akkuratt på min side denne vinteren. De fant ikke nullpunkt og hoppet opp 5cm fra parkeringsplassen sin.

Ellers så var det da Radiatorvifta som gikk for fullt i 6- grader for å kjøle ned motoren og Gassen begynte å fjuske. Motorelektronikk lampen begynte å lyse i dashbordet og noe var galt.

Jeg kontaktet Møller bil å fikk bestilt time til i dag, (2dager etterpå).

Jeg ringte FWG (Elcon) som er bruktbilgaranti for å få godkjennelse og henvisning til verksted. Da jeg fikk godkjennelsen var det bare å levere nøklene.

Noen timer senere fikk jeg en tlf hvor de ramste opp en liste over hva som var galt, jo det var ikke bare elektronikken det var en del annet også. Jeg husker ikke alt da jeg ikke har fått hentet bilen i dag. Så alt kommer ut her i tråden i morgen. Men spørsmålet mitt til Møller var fremdeles: Dekker Garantien dette?

De hos Møller sendte en forespørsel til FWG, og fikk svar: Vi dekker alt imot en egenandel på 600kr.

Uannsett så kostet denne servicen utrolig mye (tror det var snakk om nærmere 10.000kr) og takker bare gud for at jeg kjøpte med denne bruktbilsgarantien:)

Nå som bilen er 100% OK blir det tatt takst og det blir Muligens et bytte, til eller før Våren. (Alt ettersom hvor mye jeg får for min, og hvor mye mellomlegg jeg må ut med) Bilen er også til salgs, men jeg er usikker på hvor mye jeg kan ta for den.

Se Kjøp og salgs forum, eller Autodb.no

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått hentet bilen og kvitteringen ser slik ut:

Feilsøking, Sum kont gul avgasslampe lyser: 1375,-

Løsnet pussermotor og justert inn.

Sum kont viskere går opp ca 5cm fra parkeringsstilling: 1612,83,-

SK Lamdasonde pga def, ut- og innmontert: 1654,79,-

Lambdasonde: 3875,73,-

SK tempføler pga def, ut- og innmontert: 1464,84,-

Sum sk tempføler pga def: 1944,04,-

¨

Verksted materiell: 50,-

Totalt ble dette på 8.239,-

Jeg betalte en egenandel på 619,- Og resten fikk jeg på garantien:):)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alt er i orden, og du kan være glad du hadde garanti:)

bare flott detta.

Vet du om man kan kjøpe slik garanti på en bil man allerede eier?

Ja heldighvis:)!

hmm, nei Garanti kan man ikke få etter min mening på biler som man allerede har. (uten om mobilitetsgaranti fra merkeverksted) Garantien er noe forhandleren tilbyr deg imot betaling selvfølgelig når det gjelder bruktbil. Det er derfor det heter bruktbilgaranti.

Jeg tok det bare for sikkerhetsskyld, å ja, jeg er veldig glad for jeg valgte det. Betalte rundt 3000kr for 2års garanti å det dekker så og si alt uten om kollisjoner og vanlige servicer:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes folket om denne her?:)

Veldig stygt interiør, bare for å få frem det!

Ellers så kommer den fra bilpleien hvor jeg jobber å den er ganske pen, men interiøret er ikke å leve med så jeg tviler på det blir denne. Jeg tenkte også mer på en 2.0TDI

Vil bare ha en mening.:)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15972391&sid=xz6cbae94D3099542&pos=null&tot=null

HUFF, Delskinn! :nono:

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen bakdeler med delskinn. Jeg synes og det ser finere ut.

Det eneste må være hvis du skal ha baby. Da er det greiest med heldekkende skinn.

hehe, baby skal jeg ikke ha før om et par år, men syntes ikke det er fint med delskinn. Enten helskinn eller stoff. Liker det best clean.

Al3x

Har ikke helt smaken for det assa.. :s

men ellers om bilen? hva syntes dere?:s

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenk hvor mye mer behagelig det er med delskinn om vinteren og sommeren enn helskinn da. Slipper å fryse eller brenne deg i ræva :P

Ellers så bilen fin ut den :) Men er det fargeforskjell på frontfangeren og resten av bilen, eller er det bare meg?

hehe, sant så sant, men liker det ikke uannsett:p

Nei, det er nok bare belysningen:) det er 6 lyskastere som peker mot taket og den første er kan du si ved siden av speilet på bilen. så lyset starter sterkere der i fra. hehe forsto du den?:)

Sandmo

Det blir nok litt drøyere ja;):D

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler som har S-line, leveres dem kun med delskinn?

Er litt usikker på akkurat det. Men er i hvertfall delskinn på min (S-Line int.). Og det ville jeg ovehode ikke vært foruten! Delskinn er tingen. Har hatt helskinn, og det er et helv.. sommer og vinter. Kan være litt enig med deg i at det kanskje ser litt mer clean ut med helskinn, men syns Audi har kombinert farger og materialvalg veldig fint.

Når det gjelder baby, så har jeg det også. Og jeg har til nå ikke hatt noe problemer med å holde det rent. Alle flekker har til nå blitt dratt rett ut med en fuktig klutt, selv om de kanskje har vært er flere uker gamle.

Dette er selvfølgelig ditt valg, men jeg syns ikke delskinn skal stoppe deg fra en evt handel.

Btw, blir kanskje tur over til din side av fjella i nær fremtid.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider