Gå til innhold

Kjøper muligens denne asconan i dag

Ranger emnet


Spiitfire

Anbefalte innlegg

Skal sjekke ut en ascona i dag. Har en avtale med bileieren. Hva bør jeg se etter av mangler/rust?

 

Er dette rett pris på bilen med tanke på km og det som står nevt i annonsen? Hva bruker en sånn bil på mila? Og hva er forkortelsen "1.6S" (sport?)?

 

Håper på svar

 

Dette er bilen det gjelder

 

AutoDB.no

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å ha sett nermere på bilen så vil jeg si bra pris og lite km til å være 1987 model ascona c. 1.6s er vel på 75hk vil jeg tro, så fin på bensin bruket er den nok(s fortegnelsen hva den står for kommer jeg ikke på i farta). det du skal sjekke på den her bilen er om det er rust i kanaler, hjulbue bak, bagasje rom, støtdemper tårna framme eller om det er rust i bærende konstrukjson. hvis det er overflate rust så bør du ta dette så det ikke utvilkere seg til mere alvorlig rust, så har du bil i mange år fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Ascona-B-Power.

Da har jeg vært og sett på denne bilen. Sånn stand-messig ser den grei ut. Rust på frontpartiet under fangeren (overflaterust), og rust på venstre hjulbue bak. Der var det ganske mye overflaterust samt et hull. Ellers er det null rust rundt om.

Vifta på hakk en funker ikke. Muligens dårlig kontakt på bryteren? Og radioen var død. Litt tungstartet og skrur seg av med ettertenning. Ellers gode piggfrie vinterdekk.

Registerreima på bilen ble skiftet i 2001 på 63k, nå har den gått 109k. Når skal man skifte reg-reim på disse bilene? 100k?

 

Håper på svar da jeg ikke kjenner til opel noe særlig godt

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du nå skal ha bilen så må du nok regne med å koste på den litt. hvis du nå ikke gjør ting selv da... det er litt vanskelig å si hva som må gjørest uten å ha sett bilen, men jeg ville nå ha gjort dette hvis jeg var deg...

 

fjerning av overflate rust og sveising av det rust hullet. den vifte bryteren har nok tatt kvelden vil jeg tro, du finner nok av ascona c hos høggeren så den delen får du tak i gjenn. sjekk sikringer angående radioen. skift plugger, olje/filter og reg reima....

 

ellers så lønner det seg også å ha på et nytt lag med tektyl under bilen, det er vel lenge siden det er gjort vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1,6s'n står for at det er en forgasser motor;)

 

er en grei pris på den gentlig kjøpte min til 6k og gått lengere enn din :P

 

bruker lite på mila men nøyaktig vet jeg ikke :P

 

sjekk etter rust på kanalene,inni bagasje rommet,under panseret og i motor rommet

 

lykke til med en ascona ;) kjempe bil syns synd at min måtte dø så kjapt :(

BMW E34 520i Excuetive

 

-X-BMW E36 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår