Gå til innhold

hva må gjøres for å 250 "ekte" hester i b230et?

Ranger emnet


volvoticc

Anbefalte innlegg

etter å ha forhørt meg litt rundt så fant jeg ut at det ikke blei noe 300 hester motor ut a den motronic innspruten. så har satt et lavere mål på 250 "ekte" hester. bcb mente at det skulle gå fint.

tror dere jeg vil klare det med nyoverhalt bunn med ft råder, viking chip, turbo-kam, stor intercooler og rundt 1 bars trykk?? åsså har jeg kjøpt en sånn billig t3/t4 turbo fra ebay som hadde vært morro å PRØVD hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gå greit det. Men du må vel ha progresiv btr og litt mere trykk. Mener bsr selger 240hk chip til et. da er det kun turbortykket som er høynet til ca 1 bar. men om det er ekte hester vil ikke jeg svare på.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke 250hk med de orginale dysene hvertfall!

 

Jeg kjører 23ET med A kam, justerbar BTR og datasprut. Max som gikk an der med de dysene var 234, da va dutycycle på 96%!!

Pluss at eksosen sto i kø for å komme ut, hadde over 30PSi i baktrykk på eksosmanifoilen.

 

Så skal du ha 250hk så kan du hvertfall starte med dyser og porta 940 rør kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke 250hk med de orginale dysene hvertfall!

 

Jeg kjører 23ET med A kam, justerbar BTR og datasprut. Max som gikk an der med de dysene var 234, da va dutycycle på 96%!!

Pluss at eksosen sto i kø for å komme ut, hadde over 30PSi i baktrykk på eksosmanifoilen.

 

Så skal du ha 250hk så kan du hvertfall starte med dyser og porta 940 rør kanskje.

 

Er ikke bare manifolden som stryper.. Vet ikke hva slags turbo du kjørte med siden det ikke er nevnt. Men regner med den hadde rimelig lite turbinhjul og A/R forhold.

 

Men 940 rør er en knall oppgradering sammen med f.eks en 16t

Og litt større dyser og justerbar BTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få noen til å regne ut hvor mye bensin du trenger på 250hk. Eller få tak i formelen

Så du får dyser som er litt i overkant til formålet. Evt. så får du tyne ut kapasiteten med BTR.

 

fungerer dårlig med veldig store dyser på en fast map,da åpningstidene er de samme. og med "for" store dyser så drukner du bilen og får vaska sylindrene dine + dårligere effekt og økonomi.

 

Få tak i dyser som er ca. passe på den rette siden størrelsesmessig og juster med btr.

 

Går ca. 500ml i minuttet på 100hk. Altså 500cc dyser pr. sylinder på en 400hk firer,hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår