Gå til innhold

hva må gjøres for å 250 "ekte" hester i b230et?

Ranger emnet


volvoticc

Anbefalte innlegg

Ehh... 3" lmm er der for å lure hjernen til å pøse på mer bensin, fordi mer av lufta går rundt trådene i lmm'en, ikke fordi den struper lufttilførselen.

 

Hehe, med litt ettertanke, så blir jo dette akkurat det motsatte av det jeg sier... Mindre bensin per enhet luft, men så kompenserer man med større dyser.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gr-A T5 kammen som S.A.M selger. hadde 1,6 bar trykk med en 16T som var godt brukt. impeller bladene var litt skadet og mye slakke. 230hk og 350nm på hjula allerede ved 3000rpm.

stemmer att det er 337ml dyser på FK og 300ml på ET.

Men jeg hadde bare 1:1,2 trykkregulator.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva regulatoren min er, håper den er 1:1.7.

 

Det jeg sier er bare det Polly sa til meg, og det var for mye baktrykk og for små dyser, samt turbo og selfølgelig. Hadde jeg hatt en T34 og 940rør med noen 400ml dyser så tror jeg 300 hadde vert nerme.

 

Fikk jo et hav med NM i min motor da..

 

Hva kompressjon er det snakk om her da? FT/FK kompressjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår