Gå til innhold

Golf 1.4 cl 95 mod.

Ranger emnet

Henningfylke

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er en bil som starter helt fint, går i ca 1,5 - 2 sekunder, for så å stoppe opp. Det samme skjer hver eneste gang.

Vi har prøvd å skifte coil, fordelerlokk, rotor og andre mindre komponenter som vi mener kan være feil. Jeg må da også opplyse om at dette er en bil som har hatt sine timer inne på verksted, der de har gitt opp feilsøkingen. En Defa bilalarm er også installert, men den har ikke vært tilkoblet på mange år.

Dette er meget frustrerende. For tiden går det kun på "Prøv og feil" metoden. Elimineringsmetoden begynner å bli litt vanskelig da vi ikke er så flinke med elektronikk.

M.v.h. H.F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperren til defa bilalarmen er koblet ut.

Om det da ikke er noen sperre i selve switchen, burde den da klare å holde på strømmen.

Pluss, Den skulle vel ikke kunne starte i det hele tatt da?

Nå tenkte jeg mere på bilen sin orginale startsperre.. tror da at en 95 model har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi har 93 mod med defa alarm og den var stein mongo når alarmen var koblet helt bort også. Vi hadde hatt startern i småbiter og alt mulig rart da vi fikk for oss å rydde opp i kabelrotet som verkstedet som hadde koblet vekk alarmen hadde laget. Endte med at vi koblet alarmen til igjen å dæven tror du ikke bilen gikk som bare faen etterpå.

Måten det i all hovedsak var gjort på var at det var koblet fra hverandre i en kontakt også var det mikset mega med kabler imellom på kryss og tværs.

Så dersom det ser ut til å være mye rot i bortkoblinga ville jeg forsøk å rote med kablene der litt;)

Husk dog på å ha kontrollen til alarmen klar og med nytt batteri da den lager en lyd hensides alt annet av bilalarmer!=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som startsperre. Du har sikkert flere nøkler til bilen - prøv å start bilen med en annen nøkkel. Jeg gikk på denne smellen en gang - hadde en kopiert nøkkel uten startsperreshipen inni og den startet i 2 sek og stoppet - helt til jeg prøvde en annen nøkkel. Tro meg - jeg hadde feilsøkt til den store gullmedaljen før jeg prøvde med en annen nøkkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det kunne ha vært noe så enkelt. Men nå har vi også prøvd en annen nøkkel. For å være på den sikre siden, har vi også prøvd å starte bilen ved å koble seg forbi tenningsmodulen. Til ingen nytte. Det neste jeg skal se på nå, er om batteriet kan ha spenningsfeil, eller om det er så enkelt at slangen i bensintanken suger seg fast og blir tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...