Gå til innhold

Audi A4 1.8L 2001, registerreimbytte

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Det gjelder en Audi A4 1.8L 2001, sedan , motorkode: AVV, som skal ha storservice 120.000 Km med registerreimbytte.

 

Lurer på om vibrasjonsdemper/spenningsdemper skal/må byttes? I så fall skal jeg få tak delen billig før jeg leverer bilen til mekanikeren.

 

Ellers skal reg.reim, spenrulle og løpehjul byttes.

 

Jeg skal ta oljeskift, luft -og pollenfilter selv. Tennplugger skal også skiftes.

 

Skal bensinfilter byttes på 120.000KM service? Noe annet jeg burde bytte??

 

Hva med dynamoreim, drivreim osv??

 

Jeg skal ha bilen inn til verksted KUN for reg.reim-kit bytte!! Ellers blir det for dyrt med vanlig service!!!

 

 

Lurte på en ting til: jeg vet at på denne bilen drives ikke vannpumpa av reg.reima og derfor ikke skiftes samtidig,

men lurer på hvor lenge en slik vannpumpe varer?

Hva er forskjellen på vannpumpe med delenr 050-121-010-CX og 050-121-010-A, er den første med plastikkimpeller og den siste metall? Metall er bedre og nyere type?

 

 

 

 

Takker på forhånd.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du først skal bytte reg reim ville jeg ha bytte vibrasjonsdemperen samtidig slik at du slipper å måtte pelle alt fra hverandre igjen hvis noe skulle skje, (det er mye jobb).

 

du trenger ikke bytte besinfilter men hvis du fikser det selv er det jo vært å gjøre det.

 

reimene bytter du selv er ikke no stor jobb bare litt trangt så hvis di ikke har begynt å sprekke eller skrike ville jeg ventet med dette, selv om dette er no du ikke betaler mye ekstra for at verkstede gjør samtidig som de bytter reg reim siden de må av med reimene uansett.

 

andbefaler vannpumpe med aluskovler da denne holder lenger, plast hjulet sprekke å går i småbiter når det begynner å bli gammelt og sprøtt. metall er nyere og bedre.

 

ellers ville jeg sjekket alt av oljer på gir kasse og servo bremsevæske skal byttes hvert 2 år. sjekk også drivaksel mansjetter, å bremseslanger for sprekker eller buler.

 

noen tips =)

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Da skal jeg satse på å få bytte vib.demperen også, så kan de andre reimene vurderes av mekanikeren.

 

etter reg.reim bytte skal jeg sjekke alle punkter du har skrevet

+ de punktene som står i servicehefte.

Hvor ligger drivaksel mansjetter, de som er helt ned mot hjula`?

 

 

 

takk

 

takk

 

 

hvis du først skal bytte reg reim ville jeg ha bytte vibrasjonsdemperen samtidig slik at du slipper å måtte pelle alt fra hverandre igjen hvis noe skulle skje, (det er mye jobb).

 

du trenger ikke bytte besinfilter men hvis du fikser det selv er det jo vært å gjøre det.

 

reimene bytter du selv er ikke no stor jobb bare litt trangt så hvis di ikke har begynt å sprekke eller skrike ville jeg ventet med dette, selv om dette er no du ikke betaler mye ekstra for at verkstede gjør samtidig som de bytter reg reim siden de må av med reimene uansett.

 

andbefaler vannpumpe med aluskovler da denne holder lenger, plast hjulet sprekke å går i småbiter når det begynner å bli gammelt og sprøtt. metall er nyere og bedre.

 

ellers ville jeg sjekket alt av oljer på gir kasse og servo bremsevæske skal byttes hvert 2 år. sjekk også drivaksel mansjetter, å bremseslanger for sprekker eller buler.

 

noen tips =)

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen mulighet for å skaffe meg en hydraulisk strammer til under 1000Kr?

Ellers tar jeg en tur til Sverige og kjøper det til ca 1000kr der,s samtidig med en handeletur.

 

hydraulisk strammer har vw/audi delenr: 058-109-479-B

Billigste jeg får den for i Norge er 1300,- altfor dyrt!!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår