Gå til innhold

Da startet den :-)

Ranger emnet


Terje23

Anbefalte innlegg

Nå starter golfen igjen!!!! Men det ryker masse:-( Koblet av lambdasobden, skiftet plugger,rotor og fordeler. Den har gått 1 time på tomgang.. Ligger på 800-1000 rpm. Blir bekksvart på snøen bak bilen... hehe Den går ikke så veldig ujevnt på tomgang... Tok a den blå kontakten på temp føleren, da går den ikke bra. Ser ut sem den er iorden. Bilen lader 14,4 V på tomgang, kan hende det er dynamoen som gjør at den ikke går helt bra. Batteriet viser 13,8 V når den går på tomgang, og det er med kjørelys,vifte på. Ikke noe forskjell på at det ryker selv om j kobler til lambdasonden eller ikke.

 

Nærliggende at det kan være sonden som er ødlagt?

 

Dette er en RP motor med mono-jetronick system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den pøser ut masse sort røyk sier jo meg at den går med aaaalt for feit blanding..

Hvis du ikke merker noen som helst forskjell med eller uten lambda så vill jeg dratt til Biltema og kjøpt ny, betalte 500.- elns for min for et par år siden.

 

Prøvd å kjøre med den?

Er den isåfall treg på turtallet?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med den, den er ikke treg på turtallet. Får nok kjøpe en ny lambdasonde tror jeg. Da blir den sikkert bra. Har en lik delebil, kan ta fra den. Men det er en 1,6 l. Er det lik lambda på den?

 

Regner sterkt med at de skal være like ja, bare å prøve det:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen merklig ting er at det tikker no jævlig i en ventil med det samme jeg starter bilen.... Varer bare ett par sek. Kan det være en brennt ventil?

 

Det kan det sikkert være..

Hvis du gidder så finn deg en annen topp og bytt, du kan bruke topp fra alle 1,6 og 1,8 forgasser, så med andre ord så vil en topp koste deg bortimot ingenting.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks at jeg har en 89-mod 1,6 ståenes da. Da kan jeg rive ut toppen på den. Noen som trenger en tilnærmet rustfri 89 golf gl? Har en jeg ikke fikk til å gå ordntlig, så den skal på skroten. Tror det må byttes gasser på den. byttet alt av vakumslanger, pakn. mellom gasser og manifoil. Ga opp hele bilen. Og kjøpte en annen 89-mod.hehe. Send pm, så kan jeg maile bilder. Jeg tar kanskje toppen av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår