Juristen Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ok, den er grei :) :pepsi: Uansett, tilbake til ATV og topic: Førerkortkrav: ATV registrert som moped kan kjøres av alle med førerkort klasse M-146 og M-147 og de som har det gamle mopedførerbeviset. ATV registrert som tung motorsykkel kan kjøres med førerkort klasse B, C eller D. Disse kan selvfølgelig også kjøre moped. Vi gjør oppmerksom på at førerkort klasse A, motorsykkel ikke gir førerrett for ATV registrert som motorsykkel. Klasse M 145 Gir ingen førerett for ATV Klasse M 146 Gir førerett for ATV registrert som moped Klasse M 147 Samme som M 146 Klasse A Samme som M 146 Klasse A1 Samme som M 146 Klasse B Alle registrerte ATV Klasse T Gir førerett for ATV registrert som traktor sånn er den saken :) Nydelig, nydelig. Og dette har du fra Statens vegvesen, I presume? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Nydelig, nydelig. Og dette har du fra Statens vegvesen, I presume? jepp, vegvesenet, og lovdata :) vegvesen.no - Førerkort vegvesen.no - Føreropplæring <dato>FOR-2004-01-19-298</dato> Forskrift om førerkort m.m. lettfattelig version, siden de andre er en hau med pdf filer og lovdata: FØRERKORT KRAV FOR ATV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Nydelig! da er det bare å surfe på Finn igjen! Det som hindret meg i å handle sist, var at selger sa man måtte ha klasse A, og jeg trodde ham.. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Ah, takktakk, da fikk man ordnet opp i det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg