Gå til innhold

Speedometernålen står bom fast

Ranger emnet

Keikooo

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Audi 80 som jeg nettopp har satt på sånne hvite instrumentskiver. For å få det til måtte instrumentpanelet ut av bilen og åpnes opp. Speedometernålen måtte jo også av, noe som jeg gjorde.

Jeg har nå sotte den på igjen, men problemet er det at den står bom fast uansett hvor jeg setter den. Vanligvis skal den jo være på 0km/h, å om jeg flytter nålen opp til feks 60 km/h så skal den jo automatisk gå ned til 0 km/h, noe den ikke gjør nå.

er det noen som har vært borti noe lignende, eller har noen peiling på hva som kan være galt. Er hele greia ødelagt, eller er det bare en liten bagatell som kan fikses?

takker for svar:)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nåla stille der du enn setter den? Dvs,hvis du setter den på ved 0 og dytter nåla til 60,så står den der? Jeg hadde det problemet på sykkelen når jeg fikk laget skiver til å kalibrere speedoen og turtelleren.. viste seg at jeg hadde strammet skruene som gikk igjennom plata for hardt,så det ble for mye friksjon.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nåla stille der du enn setter den? Dvs,hvis du setter den på ved 0 og dytter nåla til 60,så står den der? Jeg hadde det problemet på sykkelen når jeg fikk laget skiver til å kalibrere speedoen og turtelleren.. viste seg at jeg hadde strammet skruene som gikk igjennom plata for hardt,så det ble for mye friksjon.

riktig, akkurat det som er problemet.

skal sjekke om det kan være det=)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider