Gå til innhold

Mitt første prosjekt! Trenger hjelp

Ranger emnet

Muchogracias

Anbefalte innlegg

Kassen tror jeg faktisk jeg ferdigbestiller, og heller bygger den "inn" i interiøret bak i bilen. Så alle sidepanel bak blir støpt i glassfiber regner jeg med, før de blir trukket i tilsvarende stoff som kassen. Men hvor kan jeg få tak i MDF? har de noe slikt på coop bygg, byggmaker osv? og hva koster noe slikt?

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann,tøft prosjekt du driver med. mdf plater synst eg e veldi enkelt å jobbe med, får det vell hos BYGGER`N og sikkert andre plasser...far min skaffa det til meg meg huske ikkje kor han kjøpte det henne... koster vell litt...eg brukte 25mm mdf plater til å byggde kasse med 2 stk 4"bassrefleks rør i til 2x 12"...og blei fornøgd.. synst det er artigest å bygge kasser skjøl men hver sin smak:) lykke til:) få ut fler bilder:D

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for å starte i garasjen igjen, og nå er alle kabler kjøpt inn, pluggpanel for hurtigkobling av sub, klemme til batteriet for feste av strømkabel, og 6x9 bestillt. Satser på at disse kommer i slutten av uken. Så nå skal isoleringen gjøres ferdig bak, før jeg begynner på forsterkerkassen baki. Satser på å gjøre dette ferdig før jeg kjøper inn resten av utstyret, for kjenner jeg meg rett blir ikke alt dette gjort hvis jeg har delene liggende klar. da blir det vel halveis-montering for å få litt bedre lyd enn jeg har nå =P

Men satser på å få lagt ut litt bilder iløpet av kvelden, slik at dere kan se litt fremgang på denne tråden. Har blitt gjort lite nå de siste dagene pga sen jobbing, men satser på å ta det igjen utover uken, og ikke minst helgen.

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten update da =) fått demontert litt i bilen nå + rengjort litt. Har også fått flikket litt på isoleringen i bagasjerommet, men der gikk jeg fort lei =P

slik ser det ut nå :

15012008219.jpg

15012008216.jpg

15012008217.jpg

15012008222.jpg

15012008221.jpg

Så i morgen blir det innom coop bygg etter jobb, for innkjøp av noe materiale til kassestøping. Får håpe jeg finner noe brukbart =P

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ofte til at man må biljævelen fra hverandre flere ganger uansett hvor godt man planlegger. Men du burde jo prøve å få gjort så mye som mulig i ett moment. Feks Dempe dørene når du trekker kablene. Sånn at når du først har dørtrekket av, så gjør du dceg ferdig i døra lissom.

Men så har du sånn drit man ikke tenker på.... Eksempel:

Du er ute å kjører i bilen med anlegg og stor stas! døra er dempa og lyden er fin. Så kokmmer våren.... det blir varmt og du sveiver ned ruta.... det går ikke....:uhhmmwhat?: shit?!?!?!

Da har du noen muligheter: Selve høytaleren står i veien for vinduet eller så har dempestoffet løsna og sigi ut OG STØRKNA IGJEN :D slik at vinduet ikke går ned.

Så må dørtrekker av igjen:blah:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLS blir bestillt fra sverige ja, men gjennom Mekk. De hadde DLS i butikken, så da spurte jeg om de kunne få tak i noen bedre modeller til meg, og det fikser de. Med en meget god pris også!

Det med lyddemping i døren venter jeg litt med. Er ikke så mye plass der inne, så jeg må få inn elementet først, så får jeg heller dempe døren på sikt.

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på på google så finner du de enda billigere, hvis det er av intresse:)

Å? inkludert frakt, moms osv ?

hmm, tror jeg må sjekke litt rundt da=P synes ikke prisen høres så ille ut jeg, men er det noen lapper å spare, gjør jeg jo så klart det =)

Eneste er at det er greit å ha en butikk å forholde seg til med tanke på reklamasjon osv. Men har de god oppfølging de andre også, er det jo ikke noe å tenke på =P

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 6x9 bak satt inn. Endte på DLS 962. Ble overrasket over den fine lyden i de, og satser på at den er enda bedre når de er ordentlig spillt inn. Bilder kommer senere ikveld tenker jeg =)

Og jeg har et spørsmål til folket her inne.. DLS har referance serien sin, som visst skulle være en god serie i forhold til pris/ytelse. Nå skal jeg skifte frontsettet (13 cm), og da lurer jeg på om det er noen av dere som vet hva det er av plass der i civicen min. Kan jeg gå for referance serien, eller må jeg gå for slim-line serien? uansett hvilken av disse det blir, bestiller jeg nok med separat diskant, for å få den på dash-bordet.

Håper på svar før morgendagen helst, vil få de inn! =P

de bak spiller alt for høyt i forhold til de crappy jeg har foran nå, uansett hvor mye jeg fader foran...

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett litt på forskjellige subber, og hva synes dere? bør jeg kjøpe 2 stk 12" fra referance serien, eller bør jeg gå for èn DLS Ultimate Iridium 12", som da er toppmodellen? vil det være merkbar lydforskjell, og hva ville dere gjort?

referance :

http://www.bgaudio.no/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=84

DLS Ultimate Iridium 12" :

http://www.bgaudio.no/index.php?option=com_content&task=view&id=62&Itemid=56

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider