Go-carter Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Hei! :) Har noen spørsmål ang. registrering av en løpsbil. Jeg har alltid trodd at registrering av denne ikke går an i norge(siden man i fx. england og sverige får registrert egenbygde biler), men i løpet av løpssesongen har det gått noen interne rykter at om man ville, kunne man dra ned til Bt i Drammen, med nok $$$ i hånda og få skilter på den. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det? evt. henvise til noe lover og regler.. Er snakk om en Seven Racing bil... (og for de som ikke vet hva det er; Seven Racing) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Jeg så en slik en, med skilter, kjørende her i Haugesund for en liten stund siden. Hvordan denne er registrert vet jeg ikke, men kanskje den er tatt inn på motorhistorisk grunnlag? Dette var forresten ikke løpsbil med bur, men "vanlig" versjon. Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 For 2 år siden var jeg innom BT i Drammen for å omregge en bil. Jeg rusla bak og der sto det 3 stk superseven som skulle inn til teknisk for sjekk. Så ut som det var en ganske grundig sjekk, så det kan hende det var 3 kitcar som skulle ha skilter. Hvis man har med seg en hel perm med dokumentasjon, og det er en bil som ikke er helt ute på viddene, så er det sikkert mulig. Vet ærlig talt ikke. Kanskje noen har snakket med BT om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Vet ikke helt sikkert om dette stemmer, men mener at hvis du får registrert den i f.eks Sverige (som er ganske greit og få til) så skal du kunne "importere" den til Norge igjenn = registrere den her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Går en sånn bil her ute ett eller annet sted.. På skilter.. Noe mer vet jeg ikke.. Siter [ ]90 - Bmw 520 E34 12v [x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker) [ ]96 - Peugeot buxy 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Bare så det er sagt kan en seven veldig enkelt blandes med en caterham, forskjellen er da at seven'en er hjemmebygd, mens caterhamen er fra fabrikk ;) Men kanskje smartest å høre direkte bed Bt ja.. eller "importere" som også nevnt, den dagen skilter skulle bli aktuellt :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg