Gå til innhold

How to "bytte demontere frontfanger"?

Ranger emnet

EIO

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

FRONT BUMPER REMOVAL:

1. Remove the plastic underpan; 6 screws underneath and 2 plastic screws in each wheel well.

2. Remove two small grills and fog lights (if applicable) on front bumper; the grills come out just by pulling.

3. Remove headlights by following the tutorial here on A4mods.com:

:: a4mods.com :: - The Premiere Audi A4 Modification Guide and Pictures Library

4. Follow Martini’s guide to removing the front bumper here:

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Sånn!

Nå har jeg fått byttet front-fangeren :) var ikke veldig vanskelig selv for meg som ikke er noe erfaren med å skru bil.

Jeg fikk hjelp av en venn og brukte 3.5 timer på hele jobben, (inkl, leting etter clips som hadde blitt borte). Fikk dessverre ikke rotet meg til å ta bilder, men linken under har en del gode bilder.

Denne siden hjalp meg veldig mye. Gode råd, men noe feil også. Har gjort meg noen erfaringer.

- Man trenger IKKE å ta ut lyktene.

- Det er ikke "bare" noen skruer, er en del flere som fester fangeren til tverrbjelken.

- Man må ikke, men det er en fordel å ta av for-hjulene.

- Lyktespylerene er litt tricky å få av og på, er lettest hvis man er to.

- Noe som er litt uklart, hele tverrstaget skal av med fangeren, da kommer man til de siste skruene som fester fangeren til bjelken.

- Man tar av hele fangeren i en del, selv om den er todelt.

- Sjekk at ledningene til tåkelys er mulig å plugge i lyktene før man fester fangeren igjen.

- Ikke skru de to store (umbraco) boltene for langt ut, de er litt vanskelige å få til å entre gjengene igjen, hehe, snakker av erfaring.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider