Gå til innhold

Hjelp! bytte toppakning

Ranger emnet

-=xTra=-

Anbefalte innlegg

Hvis du aldri har gjort det før,bør du i det minste handle inn en verkstedshåndbok til den,så du kan lese deg igjennom prosedyren først.. er det overliggende kam(mer) på den,må den jo times riktig når den skal sammen igjen,og mye annet.. Bommer man på timingen,og Murphy er tilstede så klapper man jo til en haug ventiler,og da går tusenlappene VELDIG fort...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker på timingen så snu veiva 2 runder før du prøver å starte. Momentnøkkel og vite hvilken rekkefølge skruene skal trekkes til er livsnødvendig til denne oppgaven, så gjør som foreslått lengre opp her og kjøp verkstedshåndbok til bilen det gjelder.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har garasje, å skaffet meg håndbok.. så da trenger jeg bare toppakningen. Er mest servøs for at jeg kødder til timingen og ødelagger hele motoren.

Men er det nødvendig med pakningslim, skrape eller noe liknende for å få den gamle av?

Spørst hvor godt den gamle sitter, det. Men du må uansett rengjøre topp og blokk før du setter sammen igjen ja.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske rett frem å bytte ut den pakninga. Det du skrur av skal på samme sted igjen, så det er bare riktig moment når du skrur til.

Rengjør så tar du på tynt lag med RTV så ikke pakkningene glir når du skal sette på igjen :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et sånt mykt, fleksibelt barberblad som brukes på keramiske komfyrtopper. Lett å høvle med uten å lage riper. Skulle du ha tilgang til sånn elektrisk mini-sag/høvel som brukes til å kappe trelister nede ved gulv osv er den perfekt med et vibrerende høvelblad foran. Det er utprøvd! :thumb

Ellers må du finne ut om du har strekkbolter (til toppen) som må skiftes ut hver gang eller om de kan brukes om igjen. Da skal du i såfall slå inn étt hakk hver gang de er brukt om igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider