Gå til innhold

Jeg gir opp

Ranger emnet


steinar

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med kjølinga på golfen min + at tenninga må sansynligvis justeres og muligens forgasseren også.

 

Jeg skjønner ikke noe av dette selv etter mye slit og lurer på tips om hvor jeg kan få dette gjordt rimeligst mulig i Oslo området? Det er ingen her inne som kan bestikkes med pils for å løse dette? Det er rimelig kjipt å ikke kunne kjøre bykjøring før bilen koker over :-)

 

Jeg forstår det slik at forgasseren må justeres med et dyrt verktøy - eller er det feil?

 

Jeg har selv tenningslampe men finner ingen merker på svinghjulet...

 

Og kjølinga er et mysterium i seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kjølinga funker ikke selv om jeg har sjekka: termostaten funker, vifta går, vannpumpa funker, og jeg har bytta kjølevæske.

 

2) Bilen har ubehagelig ettertenning som ofte resulterer i et smell.

 

3) Bilen har høy tomgang

 

Jeg har en golf2 1986 modell med 1.6l gassermotor.

 

Tips om folk som fikser slikt billig tas imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Bilen har ubehagelig ettertenning som ofte resulterer i et smell.

:D :D :D

 

3) Bilen har høy tomgang

Juster tomgangsskruen.. er ikke så dyrt verktøy... listepris på skrutrekkere ligger på mellom 50-200kr ettersom kvalitet og utstyrsnivå :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BreiSladderen

Juster tomgangsskruen.. er ikke så dyrt verktøy... listepris på skrutrekkere ligger på mellom 50-200kr ettersom kvalitet og utstyrsnivå :D

 

Jeg har faktisk sett skrutrekkere helt ned i ti (10!) kroner på Nille!

 

Du skulle ha kjøpt Volvoen du vettu' Steinar.... Nå har den ny frontrute og går for 10,000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Fikk du en 2'er Golf for 2000,-?

Da må man vel regne med litt rusk i maskineriet......

 

Litt rusk er bare kos :-)

 

Neida - bilen går jo og er eu ok til april, er jo selvfølgelig ikke et glis men men :-)

 

Tror jeg må forske litt til og legge ut litt bilder o.l. om forsøk på å rette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke still tomgang på gasseren uten at du stiller CO'en også.. da kan du ende opp med for rik/for tynn blanding.

 

ettertenning kan være pga feil tenning (tennhuset på bærtur), kan også være pga forgasseren som holder oppe spjeldet etter du skrur av strømmen.

 

har du sjekket at alle slangene rundt motoren din har varmt vann i seg når motoren er varm?

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår