Gå til innhold

'91 Audi 80 - fusker og stopper - løst

Ranger emnet

80Cab

Anbefalte innlegg

Jeg opplever et litt merkelig problem nå om dagen.. Jeg har en '91 80 Cab, motortype NG, som har følgende symptomer:

- kaldstart er (som regel) kurant

- det høres ut som om bensinpumpa øker i turtall, dette spesielt i høyresvinger (det begynner alltid i en høyresving)

- tidvis høres også bensinpumpen mer ut som en kvern

- når motoren blir varm, skjer dette uansett kjøreretning, og etterhvert stopper motoren ved belastning (den går tidvis på tomgang)

Jeg mistenkte først bensinpumpa for å være gåen, så jeg skiftet denne. Bensinfilteret er også skiftet siste måneden. Jeg har videre tappet av bensintanken i tilfelle det lå vann på tanken som følge av kondens. Problemet vedvarer selv om jeg kobler utenom bensinpumpereléet (altså kjører med bensinpumpen konstant på). Bensinfordeler er også skiftet, men jeg tror ikke problemet er så langt fremme... Begynner å lure på om det kan være noe fysisk løst inne i tanken som legger seg over tilførselen mellom tank og bensinpumpe, men det er kanskje litt søkt?

Mellom bensinfilteret og bensinpumpa sitter det også det en liten, sylindrisk sak som bensinen passerer gjennom. Denne er litt mindre enn selve filteret - kan noen fortelle meg hva dette er???

Videre; er det noen som vet om det sitter et filter i bensintanken, eller noe sted mellom tanken og pumpa? Når jeg klemmer igjen tilførselsslangen til pumpa, /høres/ det rimelig likt ut... Av åpenbare grunner har jeg ikke prøvd dette under normal drift ;)

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider