Gå til innhold

Førstebil! Budsjett 30.000,-

Ranger emnet

brostuen

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville sagt BMW E34 eller om du liker litt eldre biler, E28. E30 ville jeg også vurdert, men de er for dyre om du skal ha litt motor.

Jeg har E28 528i som førstebil, en helt ypperlig førstebil vil jeg si. Er nok det samme med E30 325, men de ligger forholdsvis høyt i pris for et bra eksemplar.

Mercedes 190E er også veldig gode biler, mange bra biler som blir solgt billig. Bare pass på at du ikke får 190E 1.8. Det er ikke noe særlig ;)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1742525

MB W124 er også gode, pålitelige og fine biler. Er ikke veldig dyre mange av disse heller, mener å ha sett etpar 300E til under 30.

230 er ikke heller så aller værst, egentlig.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1728774

Begge jeg har linket til har automat, men det er bare for å gi et lite eksempel på bilene.

Velge er noe du må gjøre selv ;)

Den neste bilen jeg kjøper for å bruke tror jeg skal være W123 280 med automat... :p

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den neste bilen jeg kjøper for å bruke tror jeg skal være W123 280 med automat... :p

Ypperlig smak må jeg bare si:)

De bilene han foreslår er knall, en 300 bruker kanskje litt mye bensin til å være førstebil hvor man har lite penger, kjører mye, og hater å ha rødlyset for bensin stående på 24/7=P

Da gjør en 230 seg bedre til formålet, helst en sportline da de har en del bedre seter og slikt noe, men det husker jeg ikke helt hva de ligger på så mulig det utgår pga budsjettet ditt.

Ellers er ikke en 300D eller 300TDT så dumt heller, går rimelig greit hvis du klarer leve med diesellyden/litt klakking. Hvis du velger diesel kan faktisk automat være helt grei dersom du ikke er helt låst. Girkassene på 300TDT girer satans høyt på turtall og du lærer fort å elske kickdown. I S123 gjør 300TDT 140 på 3. gir. Å det tar ikke så langt tid å komme dit.

Fullt mulig å sladde og herje med en slik en jah;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mye mer morro med en eldre bakhjulstrekk som førstebil da ;) Opel Omega er morsom sladdebil! Pluss at det fins mange av de (enda) så er ikke enden på verden om du kræsjer den ;)

Fin brukopp bil ;) http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=212511

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå fyller jeg snart år, så da er det på tide å kjøpe seg en bil. Bilen må ha bakhjulstrekk og manual gir, ellers så spiller den ingen rolle. Har sett litt på BMW 3serie og Mercedes 190E.

Budsjettet mitt er på 30.000 helst litt under.

Volvo er ikke akktuelt!

Takker for svar.

ikke kjøp e30, dem er eklere enn bestemorra mi,..

makan te firkanta tysk riskoker skal du leite lenge etter..

enig med e28 og evt. e34 er brukanes, og mercedes 190e er billige og kan fikses opp litt for resten av penga..

hvis du vil ikke ha volvo kan du vel kjøpe deg tråsykkel for penga..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider